Biznesa plāna izstrāde - jauna produkta ieviešanai tirgū
Author
Vīndedze, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Dimante, Džineta
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba mērķis ir, sastādot biznesa plānu, noteikt vai iekura produkts čiekurs ir veiksmīga jauna produkta ideja.
Bakalaura darba objekts ir jauns iekura produkts Latvijas tirgū- iekura čiekurs. Analizē-jamais periods finanšu rādītājiem ir no 2013. gada vasaras līdz 2015. gada beigām.
Darbā autors izpēta biznesa plāna komponentu teorētiskos jautājumus, cenas noteikšanas un pieprasījuma prognozēšanas principus un metodes, analizē konkurences teorētiskos jautājumus, izstrādā finanšu pārskata prognozes, aprēķina pašizmaksu, izpēta konkurences stiprumu, iespējamo cenu un prognozē realizācijas apjomu.
Darba gaitā secināts, ka iekura produkts čiekurs ir laba biznesa ideja. Tas neprasa lielus ieguldījumus, tādēļ ir jāuzmanās no jaunu konkurentu parādīšanās, bet, lai produktam būtu pieprasījums, ir nepieciešama sabiedrības iepazīstināšana ar to.
Atslēgvārdi: biznesa ideja, jauns produkts, konkurence, cena, realizācijas apjoms, finanšu prognozes. The aim of the bachelor paper is to draw up business plan to determine whether the kin-dling cone is a successful idea of a new product.
The research object of the bachelor paper is a new kindling product in Latvian market - the kindling cone. Financial results are analyzed during period from summer of 2013 till the end of 2015.
In the research author explores the theoretical issues of the business plan components, pricing and demand forecasting principles and methods, analyzes theoretical issues of compe-tition, draws up the financial statement projections, calculates cost of product, explores the strength of competition and makes forecast of possible price and sales volume.
Research author concludes that product the kindling cone is a good business idea. It does not require large investments, therefore there is a competitive threat, but in order to cre-ate demand for the product, possible buyers need to be introduced with it.
Keywords: business idea, new product, competition, price, sales volume, financial fore-casts.