Sociālie mediji kā ilgtspējīgs mārketinga instruments.
Author
Kudlāne, Maija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Batraga, Anda
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Ietekme, kādu sociālie mediji atstāj uz patērētāja ikdienas dzīvi ir neiedomājami liela. Tāpēc sociālo mediju mārketings ir attīstījies kā atsevišķa nozare. Pastāv dažādi viedokļi par to vai sociālo mediju mārketings ir ilgtspējīgs vai tā ir tikai mirkļa tendence.
Darba mērķis ir izpētīt sociālo mediju mārketinga īpatnības un pielietojumu atkarībā no mārketinga mērķa, mērķa auditorijas iezīmēm, ekonomiskiem un kultūras faktoriem, kā arī izprast tā nākotnes potenciālu.
Darba izpētes procesā tika secināts, ka būtisku ietekmi uz sociālo mediju mārketingu atstāj ekonomiskie, kultūras un sociālie faktori. Sociālo mediju mārketinga nozares galvenās priekšrocības ir inovatīva pieeja mārketingam un augstais ietekmes līmenis uz patērētāju. Ņemot vērā nozares īpatnības, sociālajiem medijiem ir ilgtspējīga mārketinga instrumenta potenciāls.
Darbs sastāv no 70 lappusēm, 7 tabulām, 21 attēla un 15 pielikumiem.
Atslēgvārdi: sociālo mediju mārketings, digitālās komunikācijas, ilgtspējīgs mārketings, inovācijas. The impact that social media gives on consumer everyday life is incredibly high. That is the reason why social media marketing has developed as seperate marketing sector. Social media marketing experts have different ideas about if this is only tendece for the moment or social media marketing is sustainable.
The aim of thesis is to find out features of social media marketing and use, depending on marketing goal, market audiance features, economical and cultural factors, and to understand future potential of the sector.
During research process the author of thesis concluded that economical, cultural and social factors gives significant impact on social media marketing. The main advantage of social media marketing is innovative approach to marketing and the hight level of impact on the consumer. Following the given specific features, social media is a sustainable marketing instrument.
The research concists of 70 pages, 7 tables, 21 picture and 15 annexes.
Keywords: Social media marketing, digital communications, sustainable marketing, innovations.