• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālā kapitāla ietekme uz mācīšanās procesa novērtējumu

Thumbnail
View/Open
303-38429-Meldere_Madara_mm08186.pdf (1.299Mb)
Author
Meldere, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Baumane-Vītoliņa, Ilona
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma – „Sociālā kapitāla ietekme uz mācīšanās procesa novērtējumu”. Šī darba mērķis ir iepazīstināt un sniegt izpratni par Latvijas augstskolās studējošu studentu grupas ietekmi uz katra individuālo vērtējumu un, lai labāk to izprastu, iegūtie dati tiek salīdzināti ar Polijas situāciju. Lai to panāktu, tika aprakstīts sociālā kapitāla teorētiskais koncepts, kā arī pētnieku skatījums. Pētījuma rezultāti apstiprina sākotnēji izvirzīto hipotēzi. Secināts, ka sociālā kapitāla ietekme paaugstina studentu vidējo vērtējumu augstskolās. Darbs sastāv no ievada, 3 nodaļām, secinājumiem un priekšlikumiem, izmantotās literatūras un avotu saraksta ar 45 avotiem un 2 pielikumiem. Darbā atrodama 1 tabula un 11 attēli. Darba apjoms 65 lapaspuses. Atslēgvārdi: sociālais kapitāls, sociālie tīkli, novērtējums, uzticība
 
The bachelor thesis title is „Social capital impact on the learning process assessment”. The goal is to introduce and provide understanding of the Latvian students studying in the group effect on each individual assessment and to better understand this, the data obtained are compared with the situation in Poland. It was described in the theoretical concept of social capital, as well as the researchers point of view. The study confirms the hypothesis and it is approved. Concluded that social capital increases the impact of students average scores of universities. The work consists of an introduction,3 chapters, conclusions and proposals, referencesand list or resources with 45 sources and 2 appendices. In work can be found one tabele and 11 figures. Working volume of 65 pages. Keywords: Social capital, social networks, assessment, trust
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/14604
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV