Mazumtirdzniecības lielveikalu ķēžu īstenoto lojalitātes programmu ietekme uz patērētāju uzvedību
Author
Arseņjevs, Edgars
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Veselova, Andžela
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir „Mazumtirdzniecības lielveikalu ķēžu īstenoto lojalitātes programmu ietekme uz patērētāju uzvedību”. Darba mērķis ir izpētīt, lojalitātes programmu ietekmi uz patērētāju uzvedību, par piemēriem izvēloties 3 Latvijas lielāko mazumtirdzniecības lielveikalu tīklus - „Rimi”, „Maxima” un „IKI” atklāt nepilnības lojalitātes veicināšanas pasākumu īstenošanā, kā arī katram no šiem lielveikalu tīkliem izstrādāt priekšlikumus, kas nākotnē palīdzētu pilnveidot un attīstīt šīs lojalitātes programmas.
Darbs sastāv no trim teorētiskajām un vienas praktiskās nodaļas. Pirmajā nodaļā tika apskatīts patērētāju uzvedības teorētiskais skaidrojums. Otrajā nodaļā autori aprakstīja pircēju lojalitātes teorētiskos skaidrojumus, lojalitātes stadijas, kā arī lojalitātes veidošanos. Trešajā daļā autori sniedza informāciju par lojalitātes programmām, apskatīja to dažādos teorētiskos aspektus, izvērtēja programmu stiprās un vājās puses, un apskatīja nākotnes tendences. Darba ceturtajā tika veikts pētījums par Latvijas lielāko mazumtirdzniecības lielveikalu tīklu īstenotajām lojalitātes programmām.
Bakalaura darbā iekļautas 120 lapaspuses, 13 tabulas, 22 attēli, 1 pielikums, izmantoti 82 literatūras avoti.
Šī bakalaura darba ietvaros veiktais pētījums var tik izmantots Latvijas lielāko mazumtirdzniecības lielveikalu tīklu („Rimi”, „Maxima” un „IKI”) īstenoto lojalitātes programmu uzlabošanai un pilnveidošanai, kā arī citos uzņēmumus lojalitātes programmu izstrādāšanai.
Atslēgas vārdi: lojalitāte, lojalitātes programmas, patērētāju uzvedība, pirkšanas lēmumu pieņemšanas process, mārketings, mazumtirdzniecības lielveikalu ķēdes, mazumtirdzniecības lielveikalu tīkli, Rimi, Maxima, IKI The subject of the Bachelor thesis is "Impact of retail supermarket chain loyalty programs on consumer behavior”. Objective of the research is to find out how loyalty program affect consumer behavior and find the explanation for Latvian three largest retail supermarket chains („Rimi”, „Maxima” un „IKI”) about differences in the success of implementation of loyalty programs, as well as for each of these supermarket chains to develop a proposal package that in the future could support improving and developing loyalty programs.
Work consists of three theoretical and one practical section. In the first chapter examined consumer behavior in a theoretical view. In the second chapter, the authors described the buyer loyalty theoretical explanation, loyalty stages, as well as the loyalty formation. In the third part the authors provided information about the loyalty programs, looked at the various theoretical aspects of the programs, examined the strengths and weaknesses, and looked at future trends. The fourth chapter will be a study of Latvian largest retail supermarket chain loyalty programs.
Bachelor thesis consists from 120 pages, 13 tables, 22 images, 1 attachment and 82 references to various literature sources.
These bachelor theses can be used for improvement of Latvian largest retail supermarket chain („Rimi”, „Maxima” un „IKI”) loyalty programs, as well as for other companies to develop the loyalty program.
Keywords: loyalty, loyalty programs, consumer behavior, purchase decision-making process, marketing, retail supermarket chains, Rimi, Maxima, IKI