Franšaizings kā starptautiskā biznesa iespēja un tā attīstība Latvijā.
Author
Dolģe, Daiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Medne, Ilze
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Arvien biežāk uzņēmumi pielieto franšīzes metodi sava biznesa attīstīšanā, it īpaši, gadījumos, kad uzņēmums vēlas ar minimālu investīciju daudzumu apgūt jaunus tirgus. Savukārt pērkot franšīzi ir iespējams iegūt lielu potenciālo klientu skaitu ar jau pazīstama zīmola palīdzību un atbalstu no franšīzes devēja, kas ir īpaši izdevīgi mazāk pieredzējušiem uzņēmējiem.
Baklaura darba mērķis ir sniegt vērtējumu franšīzei kā starptautiskai biznesa iespējai un izdarīt secinājumus un priekšlikumus franšaizinga attīstībai Latvijā. Bakalaura darbs sastāv no 3 daļām. Pirmajā ir izpētīti franšaizinga teorētiskie aspekti, otrajā apkopota informācija par franšīžes attīstību Latvijā, bet trešajā daļā izpētītas „Subway” franšīzes attīstīšanas iespējas Latvijā. Noslēgumā izdarīti secinājumi par franšaizinga priekšrocībām un trūkumiem, tā attīstību Latvijā, kā arī izdarīti priekšlikumi franšaizinga attīstības veicināšanai Latvijā.
Darbā pielietoti 70 literatūras avoti, kā arī aptaujas rezultāti. Many companies use franchising for business development, especially when they want to enter new markets with a minimum amount of investment. On the other hand, buying a franchise is a good way to get a large number of potential customers that are familiar with franchisors brand and some support that is especially beneficial for less experienced entrapreneurs.
The goal of bachelor thesis was to provide a valuation for franchising as an international business opportunity and to draw conclusions and proposals for the development of franchising in Latvia.
Thesis consists of three chapters. The first one examines the theoretical aspects of franchising, the second summarizes the development of franchising in Latvia, and the third is a research on "Subway" franchise opportunities in Latvia. The bachelor thesis is finalized with proposals and conclusions about advantages and disadvantages of franchising, its development in Latvia, and franchising as an international business opportunity.