Mācību priekšmeta "Informātika" mācību satura pilnveide skolēnu motivācijas paaugstināšanai
Author
Punculis, Aigars
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Vēzis, Viesturs
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma ir „Mācību priekšmeta „Informātika” mācību satura pilnveide skolēnu motivācijas paaugstināšanai”.
Darbā analizēti un raksturoti skolēnu motivāciju ietekmējošie faktori, lai pilnveidotu mācību priekšmeta „Informātika” mācību programmu.
Darbā analizētas spēkā esošo normatīvo dokumentu prasības un skolēnu zināšanu līmenis mācību priekšmetā „Informātika”.
Veikta skolēnu un viņu vecāku aptauja, līdz ar to noskaidrojot skolēnu un viņu vecāku viedokli par mācību priekšmeta „Informātika” apguvi un to ietekmējošajiem motivējošajiem faktoriem.
Pilnveidotajā mācību priekšmeta programmā liela uzmanība pievērsta mācību satura apguves mērķiem un uzdevumiem, mācību metožu izmantošanas daudzveidībai mācību procesā, kā arī apgūstamā mācību satura apguves pamatojums par tā nepieciešamību ikdienas dzīvē. The theme of the qualification paper is “Improvement of curriculum to increase students’ motivation in Informatics”.
Factors influencing students’ motivation have been analysed and characterized in the work in order to develop the syllabi of the school subject of Informatics.
Demands of the existing normative documentation and the level of student’ knowledge in the subject have been analysed.
Inquiry eliciting students’ and their parents’ opinion about acquiring the subject of Informatics and the factors influencing it has been carried out among students and their parents.
In the improved syllabi of the subject great attention has been paid to the aims and tasks of acquiring the academic content, to the diversity of applying instructional methods in the study process as well as has been given the justification for acquiring the academic content and its necessity in everyday life.