• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

LTV7 kā sporta kanāla reputācijas aspekti auditorijas vērtējumā

Thumbnail
View/Open
309-31758-Steponenaite_Jurate_js05080.pdf (851.8Kb)
Author
Steponenaite, Jurāte
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Petrenko, Dmitrijs
Date
2010
Metadata
Show full item record
Abstract
Izstrādātā bakalaura darba tēma ir LTV7 kā sporta kanāla reputācijas aspekti auditorijas vērtējumā. Bakalaura darba ietvaros tiks noskaidrots patērētāja, t.i., skatītāju vērtējums šiem reputācijas aspektiem, kas izvēlēti pēc Korporatīvā Reputācijas Koeficienta faktoriem. Apskatītā pētnieciskā problēma - ikvienam kanālam ir svarīgi zināt, ko par to domā tā skatītājs. Taču bieži vien netiek pievērsta liela uzmanība. Lai uzzinātu kā LTV7 sevi pozicionē un kā to vērtē patērētājs, tika izmantotas 3 pētniecības metodes – intervija, anketēšana un fokusa grupa. Darbs ir sadalīts 3 daļās – teorētiskajā, metodoloģijā un empīriskajā. Darba rezultātā tika izvirzīts galvenais secinājums: LTV7 kanāla reputācija nav stabila, bet tā arī nav negatīva, jo pazūdot lieliem sporta notikumiem, skatītāju loks samazinās. Tādējādi reputācija nav noteicošais faktors kanāla attīstībā, bet tiek pakārtots programmai.
 
Theme of developed bachelor work is Reputational aspects of channel LTV7 by audience assessment. It will be established assessment of reputation aspects by consumers (viewers), based on Corporate Reputational Quotient. Examined research problem – it is very important for every channel to know what its viewers think about it. But often it is paid too less attention. To find out how LTV7 is positioning itself and how consumers evaluate it, 3 research methods will be used – interview, survey, focus group. Work is dividend in three parts – theoretical, methodology and empirical. The main deduction is made: reputation of channel LTV7 isn’t stable, but also it is not negative. Because when big sport events disappear, the number of viewers decreases. So reputation is not the main factor in developing the channel, but reputation depends on program.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/15720
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV