• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tūrisma produkta pieprasījuma analīze.

Thumbnail
View/Open
303-41581-Albergs_Krisjanis_KA10038.pdf (1.315Mb)
Author
Albergs, Krišjānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Medne, Ilze
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā “Tūrisma produkta pieprasījuma analīze” tiek analizēts Mongolijas tūrisma produkta pieprasījums. Tūrisma motivācijas noteikšana ir nozīmīga priekš tūrisma uzņēmumiem, lai spētu veidot piedāvājumu un attīstītu tūrisma produktu. Bakalaura darba mērķis ir, pamatojoties uz pieprasījuma pēc Mongolijas tūrisma produkta izpēti, izstrādāt priekšlikumus jauna produkta piedāvājumam Mongolijā uzņēmumam “Balticvision Riga”. Lai sasniegtu bakalaura darba mērķi, darba autors veica pētījumu, kura rezultātā tika noteiktas tūristu būtiskākās motivācijas, dodoties ceļojumā, kā arī viņu vajadzības un vēlmes, apmeklējot Mongoliju kā tūrisma galamērķi. Iegūtie rezultāti norāda, ka, galvenā mērķauditorija uzņēmumam “Balticvision Riga” ir “kultūras” tūristi, un, neskatoties uz samērā lielo interesi doties uz Mongoliju, potenciālajiem klientiem trūkst informācijas par šo tūrisma galamērķi un tā piedāvātajām iespējām.
 
In the bachelor’s thesis „An analysis of the demand for tourism product” is analysed demand of the Mongolian tourism product. Tourism motivation is crucial for tourism companies in determining the tourism offer and developing the tourism product. The goal of the bachelor’s thesis, which is based on request by the Mongolian product research, is to develop proposals to the company „Balticvision Riga” for a new product offer in Mongolia. To reach the goal of the bachelor’s paper, the author conducted a study, as a result of which where determined the major tourist motivation for traveling, as well their needs and wants, visiting Mongolia as a tourism destination. The results indicate that main target group for company “Balticvision Riga” is “culture” tourists, and, despite the relativeley high interest to visit destination, potential customers lack information about tourism products and opportunities offered by Mongolia.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/16148
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses [9369]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV