Progresīvo briļļu nēsātāju skata pārneses parametri darbā ar datora monitoru

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Latvijas Universitāte

Language

N/A

Abstract

Bakalaura darbs uzrakstīts latviešu valodā uz 42 lapām, satur 17 attēlus, 8 tabulas un 32 atsauci uz literatūras avotiem. Darba mērķis: noskaidrot, vai progresīvā aditīva lēcas ietekmē skata pārneses parametrus lasīšanas laikā. Eksperimenta dalībnieki: 6 dalībnieki vecumā no 49-66 gadiem Metode: ar acu kustību pierakstīšanu tika veikta lasīšanas parametru izpēte. Dalībnieki lasīja tekstu, izmantojot progresīvās lēcas un sfēriskās lēcas. Tika veikta statistiskā analīze. Rezultāti un secinājumi: T-tests uzrāda, ka 5 no 6 eksperimenta dalībniekiem, lasot ar progresīvajām brillēm, kādā no lasīšanas parametriem notiek izmaiņas. 66% dalībnieku, progresīvajās brillēs tiek izdarītas garākas fiksācijas. Noskaidrots, ka neatkarīgi kuras brilles tiek lietotas, dalībnieki izdara atšķirīgu skaitu sakāžu, rindu pārejas laikā. Atslēgas vārdi: Progresīvās aditīva lēcas, fiksācijas ilgums, sakādes, acu kustības
The bachelor Thesis is written in Latvian on 42 pages and contains 17 figures, 8 tables and 32 references. Purpose: to find, whether the mean values of reading parameters are equal or similar, if person is reading with single vision lenses or progressive addition lenses. Subjects: 6 subject, 49-66 years old. Methods: Subjects were reading text using single vision lenses and progressive addition lenses. Data acquisition with iViewX and processing with BeGaze and MS Excel was performed. Results: by T-test, statistically approved that 5 of 6 subjects during reading with progressive lenses, have changed their gaze parameters. 66% of the participants, in progressive addition lenses have made longer fixation. Each participant in the experiment realised different number of sweep-return saccades in both lenses. Key words: progressive addition lenses, fixation duration, saccade, eye movements

Keywords

Citation

Relation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By