Multimediju izmantošana runāšanas prasmju attīstīšanā
Author
Ježova, Aļina
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Sokolova, Irina
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “Multimediju izmantošana runāšanas prasmju attīstīšanā”. Šī tēma tika izvēlēta, lai apskatītu multimēdiju iedarbību uz runas attīstības prasmēm. Bakalaura darba uzdevums ir izprastmulti mēdiju iedarbības efektivitāti uz klasi.Pirmkārt, tekstu analīze tika veikta tā, lai varētu apskatīt runas un dzirdes īpatnības, multimēdiju un to saturošos elementus valodas apmācības. Otrkārt, situācijas analīze tika veikta vienā no Rīgas skolām. Turklāt, anketēšana, kura paredzēta skolēniem, tika sastādīta pēc novērojumiem skolotāja stundā un atsauces no skolēniem tika analizētas, lai izprastu problēmu. Skolotājs māca gramatiku un attīstā runāšanas prasmes. Abas metodes – kvantitatīvā un kvalitatīva tika pielietotas. Pētījumi pierādīja, ka multimēdijiem piemīt efektīva iedarbība runas spēju attīstībai. Pētījums var noderēt angļu valodas skolotājiem un citu priekšmetu pedagogiem kuri strādā izglītības iestādēs un mājām pielietojot multimēdiju.
Atslēgas vārdi: multimēdiji, multimēdiju komponenti, ELT, runas prasmes, e-apmācība, video. The theme of the Bachelor Thesis is “Applying Multimedia to Speaking Skills Development”. This theme was chosen for writing in order to examine the effectiveness of applying multimedia to speaking skills development. The goal of the Bachelor Thesis was to examine the effectiveness of multimedia applied in the classroom. Firstly, a study of literature was carried out in order to explore the peculiarities of speaking and listening skills, the role of multimedia and its elements in language teaching in particular. Secondly, the case study was carried out at one of Riga schools. Furthermore, the independent observation, the reflective observation, the analysis of the questionnaire and pilot teaching were carried out to research the problem. The teacher developed speaking activities and taught grammar through multimedia. Both methods, i.e. qualitative and quantitative, of the research were used. The results show that multimedia is an effective way of developing speaking skills. The study might be of interest to the English language teachers as well as educators teaching other subjects at educational establishments and from home applying multimedia.
Key words: Multimedia, multimedia components, ELT, speaking skills, e-learning, video.