Ķīnas kinematogrāfijas vēsture no tās iesākumiem līdz Ķīnas Tautas Republikas dibināšanas laikam 1949.gadā
Author
Freimane, Jevgenija
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kraushaar, Frank Jochen
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Pētnieciskā darba mērķis ir izpētīt Ķīnas kinematogrāfiskā procesa attīstību laika periodā kopš 1895. gada, kad kino parādījās Ķīnas teritorijā, līdz Ķīnas Tautas Republikas dibināšanai 1949. gadā. Pirmajā daļā sniegts apkopojošs pētamās problēmas un vēsturiskā fona izklāsts, pievēršot uzmanību būtiskākajiem sabiedriski-politiskajiem notikumiem, kino procesā iesaistītām personībām, tendencēm, stilistiskiem virzieniem un veidiem, kā kino tiek attēlota Ķīnas sabiedrības dzīve. Darba otrā daļa padziļināti pēta trīsdesmito un četrdesmito gadu populārāko kino virzienu – kreiso kino. Virziena tapšana saistās ar aktīvu kino kritikas iesaistīšanos, tāpēc tās darbība tiek saistīta ar būtiskākām filmām. Tiek izsekots ideoloģiskām pārmaiņām kreiso filmu vēstījumos. Rezultātā radīts priekšstats par kinematogrāfiskām norisēm Ķīnā apskatāmā laika periodā un padziļināti izpētīts Ķīnas kreisais kino.
Atslēgvārdi: Ķīnas kino, Ķīnas kino vēstures periodi, Ķīnas kinoindustrijas attīstība. Objective of this work is to explore development of the cinematic processes in China since 1895 until the founding of the China Peoples Republic in 1949. First part gives a summary of the historical background, establishment of the film industry and the first period of the Chinese film history. Attention is drawn to the important political and social events, personalities, stylistic tendencies and major ways how cinema reflected on Chinese society. Second part is an in-depth research of the most popular direction of the thirties and early forties – left wing cinema. Development of the film critics influenced it a lot and that is why its activity is viewed in connection with the major films. Author follows ideological changes in the messages of the left wing films. Final result is a developed view on cinematic processes in China in the given time period in and a deep research of the Chinese left-wing cinema.
Keywords: Chinese cinema, periods of the Chinese film history.