Konfūcija kritika Ķīnā Kultūras revolūcijas laikā no 1973. līdz 1976.gadam
Author
Auzenbergs, Austris
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Priede, Jānis
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Nostāja pret Konfūcija idejām vienmēr ir bijis svarīgs jautājums Ķīnas Tautas Republikas vēsturē. It īpaši, Kultūras revolūcijas laikā no 1966. līdz 1976. gadam, kad tika mēģināts pilnībā pārveidot veco kultūru. Konfūcija kritika, kas pārņēma Ķīnu no 1973. līdz 1976. gadam bija vēl neredzēta sacelšanās pret vienu no Ķīnas galvenajām vērtību sistēmām.
Bakalaura darba tēma ir “Konfūcija kritika Ķīnā Kultūras revolūcijas laikā no 1973. līdz 1976. gadam”. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām. Bakalaura darba pirmajā daļā apskatītas masu kampaņas Ķīnā no 1937. līdz 1976. gadam, galveno uzsvaru liekot uz “Lina Bjao un Konfūcija kritikas” kampaņu. Darbā ir atspoguļota šīs masu kampaņas norise, tās ideoloģiskie un ekonomiskie aspekti. Darba otrajā daļā tiek apskatīta Ķīnas komunistu no 1973. līdz 1976. gadam izteiktā kritika par Konfūciju un konfuciānismu, tā tiek salīdzināta ar “Analektos” izteiktajām domām. Position towards the ideas of Confucius has always played a major role in the People’s Republic of China. In particular, during the Cultural Revolution from 1966 to 1976, when it was attempted to completely transform the old culture. The criticism of Confucius, which shook China from 1973 to 1976, was an unseen rebellion against one of China’s major value systems.
The title of this Bachelor paper is “Criticism of Confucius During the Cultural Revolution in China from 1973 to 1976”. The work is divided into two parts. The first part deals with mass campaigns in China from 1937 to 1976. It continues with a deeper look at the “Criticize Lin, Criticize Confucius” mass campaign. The second part of this work is dedicated to discovering the main criticisms of Confucius from the view of Chinese Communists during the “Criticize Lin, Criticize Confucius” mass campaign. These criticisms are then compared to the ideas found in the “Analects of Confucius”.