Show simple item record

dc.contributor.advisorSokolova, Irinaen_US
dc.contributor.authorBriljants, Reinisen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T06:43:59Z
dc.date.available2015-03-24T06:43:59Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.other42683en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/16525
dc.description.abstractŠis bakalaura darbs pēta metaforu lietojumu lietišķajos rakstos. Pētījuma mērķis ir apskatīt metaforu lietojumu lietišķas dabas rakstos, kas tikuši atlasīti no starptautiskiem ziņu laikrakstiem The Economist un Bloomberg Businessweek. Darba uzdevumi ir izpētīt pieejamās teorijas par metaforām, apkopot attiecīgus rakstu piemērus pētījuma vajadzībām, veikt diskursa analīzi un iegūto kvantitatīvo datu apstrādi, kā arī formulēt būtiskus secinājumus. Pētījuma rezultātus veido kvantitatīvo un kvalitatīvo empīriskās daļas analīzes dati. Pētījuma rezultāti ir atklājuši, ka analizētajos rakstos ir sastopami dažādi konceptuālo metaforu veidi gan normālā, gan izvērstā veidā ar tādiem avotu domēniem kā karš, veselība, sports, augi, dzīvnieki, cilvēku veiktās ikdienas darbības utml. Šo metaforu lietojums visbiežāk var tikt izskaidrots ar to iztēli rosinošajām, skaidrojošajām un labskanības īpašībām. Atslēgvārdi: metaforas, konceptuālās (jēdzieniskās) metaforas, lietišķie raksti, diskursa analīzeen_US
dc.description.abstractThe present bachelor thesis investigates the use of metaphors in business articles. The aim of this research is to examine the use of metaphors in business related articles selected from the news magazines The Economist and Bloomberg Businessweek. The objectives are to study the secondary sources on the topic of metaphors, collect relevant corpus of articles for the purpose of the research and process the data obtained, make comparisons conducting the discourse analysis, and to formulate relevant conclusions. The results of the research are based upon the quantitative and qualitative analyses of the data obtained in the empirical part of the study. The research results have revealed that the analysed articles contain various types of conceptual metaphor in both normal and expanded forms with such source domains as war, health, sports, plants, animals, people's daily activities, etc. Most commonly, their use can be explained by their imaginative, explanatory and rhetoric characteristics. Keywords: metaphors, conceptual metaphors, business articles, discourse analysisen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectValodniecībaen_US
dc.titleMetaforu lietojums lietišķajos rakstosen_US
dc.title.alternativeUse of Metaphors in Business Arcticlesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record