Neoreālistiskais kino kā 20. gadsimta kinematogrāfijas jaunas realitātes vīzija
Author
Zaharova, Dana
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Freibergs, Viktors
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs ir veltīts 20.gadsimta itāļu neoreālisma koncepcijai. Tematiski darbu var sadalīt divās daļās. Darba pirmajā daļā tiek aplūkots itāļu neoreālisma jēdziens un neoreālisma kinematogrāfa problemātika, kā arī tiek norādītas itāļu neoreālisma ģeogrāfiskās un hronoloģiskās robežas. Bakalaura darbā tiek arī apskatīta neoreālisma izpausme citos mākslas veidos 20.gadsimta Itālijā. Šī darba otrajā daļā tiek izceltas itāļu neoreālisma filmu galvenās tēmas un aspekti, kā arī tiek pētīti to atveides veidi, balstoties uz piemēriem no izcilākajām itāļu neoreālisma filmām, lai pierādītu, ka neoreālisms bija kustība, kas izteica protestu pret fašismu un pievērsās sociālajai realitātei, kuru tā centās atspoguļot pēc iespējas tiešāk un patiesīgāk. The present bachelor paper presents the concept of the 20th century Italian Neorealism. Thematically the paper can be divided into two parts. The first part of the paper discusses the notion of Italian Neorealism mentioning the problematic of neorealist cinema as well as outlines its geographical and chronological borders. The paper also discusses the manifestations of Neorealism in other arts in the twentieth century Italy. In the second part the author of the paper points out the themes and issues that are most topical in Neorealist films and explains how these issues are treated by illustrating statements with examples from the most outstanding Neorealist films in order to prove that Neorealism was a movement that protested against fascism and focused on social realities, trying to represent them as directly and as truly as possible.