Show simple item record

dc.contributor.advisorPlokste, Elitaen_US
dc.contributor.authorDreimane, Santaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T06:44:45Z
dc.date.available2015-03-24T06:44:45Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other27446en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/16712
dc.description.abstractBakalaura darbā tiek aplūkoti Latvijas populārākie zīmoli ar mērķi noskaidrot to logotipos ietvertās simboliskās un komunikatīvās nozīmes Tiek pētīti šo zīmolu logotipi ar piedāvātās semiotikas metodoloģijas palīdzību. Tiek izvērtētas logotipos ietvertās zīmju, formu un krāsu konotācijas, kā arī to saistība ar zīmola izvirzītajām vērtībām. Teorētiskajā daļā ir apkopota teorija par zīmolu, tā tēlu, vērtībām, nosaukumiem un logotipiem. Ir aprakstīta arī semiotika, zīmju un krāsu nozīme. Izvēlētās izpētes metodes ir sekundārā datu analīze, intervijas ar zīmolu mārketinga daļu pārstāvjiem, kā arī zīmolu logotipu semiotiskā un krāsu analīze. Empīriskajā daļā ir aplūkoti Latvijas populārākie zīmoli, to nosaukumu rašanās vēsturiskie aspekti, to ietekme uz logotipa veidošanos, kā arī logotipu komunikatīvā ziņojuma atbilstība uzņēmuma definētajām vērtībām. Latvijā logotipu pētniecība ir vāji attīstīts lauks, kas līdz šim ir maz aplūkots un neuzrādās Latvijas medijos vai augstskolu datu bāzēs. Atslēgvārdi: zīmols, logotips, semiotika, konotācijas.en_US
dc.description.abstractIn the Bachelor work is taken closer look at the most popular Latvian brands with the purpose to clarify symbolic and communicative meaning of their logotypes. Is being explored the signs, shapes and colors connotations of these brands logotypes, and their conformity with company’s defined values. In theoretical part is summarized theory about brand, its image, values, names and logotypes. Is also written about semiotic and meaning of signs and colors. Chosen research method is secondary data analysis, interviews with brands marketing department representatives and also semiotics and colors analysis. In research part is given view in the most popular Latvian brands, historical aspects of origin of their names, the influence of logotypes formation and communicative meaning conformity to brands defined values. Logotypes research is poorly evolved field, which till now was weakly discussed and doesn’t¬¬ come up in media or data base of Universities. Keywords: brand, logotype, semiotic, connotation.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleLatvijā populārāko zīmolu logotipu semiotiskā analīze un tajos ietvertā komunikatīvā nozīmeen_US
dc.title.alternativeSemiotic analysis and communicative meaning of the most popular Latvian brands logotypesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record