Sabiedrības attieksmes maiņa sociālo reklāmu ietekmē. CSDD 2005. gada kampaņa „Gaismaszīme” un 2006. gada- „Uzdāvini Gaismu!”
Author
Priedniece, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Mozers, Miervaldis
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir „Sabiedrības attieksmes maiņa sociālās reklāmas ietekmē. CSDD 2005. gada kampaņa „Gaismaszīme” un 2006. gada- „Uzdāvini Gaismu”.
Darbā tiek pētīta abu sociālo kampaņu reklāmu ietekme uz auditorijas attieksmi pret atstarotāju lietošanu. Darba galvenais mērķis ir noskaidrot, vai kampaņu reklāmās izmantotā uzrunas forma ir visefektīvākais pārliecināšanas veids, cīņā ar noraidošu sabiedrības attieksmi pret atstarotāju lietošanu.
Darbs sastāv no divām daļām: darba teorētiskā daļā tiek apskatīta teorētiskā literatūra par sociālām problēmām, mārketingu, sociālo mārketingu, reklāmu, sociālo reklāmu, īpaši akcentējot sociālās reklāmas valodu, bailes izraisošu komunikāciju un pārliecināšanas teorijas.
Darba empīriskās daļas ietvaros tiek veiktas abu kampaņu mērķauditorijas aptaujas un intervēti nozares speciālisti.
Darba empīriskajā daļā tiek veikta aptauju rezultātu un interviju analīze.
Autores izvirzītā darba hipotēze „baiļu izraisīšana indivīdā par tā personisko vai tuvinieku drošību ir efektīvs paņēmiens cīņā ar sabiedrības noliedzošo attieksmi pret atstarotāju lietošanu”, veicot teorētisko un empīrisko pētījumu sasaisti, apstiprinās. Priedniece A., Social Attitude Change Under Effects of Social Marketing. CSDD (Road Safety Department of Latvia) advertising campaign “Gaismaszīme” in year 2005 and “Uzdāvini Gaismu” in year 2006.
The term paper in Latvian includes 60 pages, and bibliographical sources in Latvian and English, survey of the target audience of campaign “Gaismazīme” and Gasimazīme, and 4 interviews with industry specialists.
The author in covers social issues, marketing, social marketing, advertising, social advertising, social advertising language, and related persuasion and attitude change theories. Further, author provides interviews with experts and a survey of the target audience of “Gaismaszime” and “Uzdāvini gaismu”campaigns. Author analyzes the survey and campaign results against theories and statements of experts as well as provides conclusions.
Authors proposed hypothesis is “Elevating sense of fear in the individual about his personal safety or safety of closely related people is an effective method of changing the attitude for the use of pedestrian reflectors” was found to be true through theoretical and empirical research.