dc.contributor.advisor | Stašāne, Lolita | en_US |
dc.contributor.author | Ronis, Armins | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-24T06:44:52Z | |
dc.date.available | 2015-03-24T06:44:52Z | |
dc.date.issued | 2010 | en_US |
dc.identifier.other | 39789 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/16772 | |
dc.description.abstract | Šis darbs pēta Latvijas elektronisko mediju – Latvijas nacionālo radiostaciju zīmolus.
Pētījuma uzdevums ir noskaidrot, kādi ir kritēriji, pēc kuriem radiostaciju iespējams saukt par
nacionālo radiostaciju un vai Latvijas nacionālās apraides radiostacijas uzskatāmas par
zīmoliem. Pētījums noskaidro, kā saskaņā ar apskatītajām zīmolvedības teorijām samērojami,
aprakstāmi un izmērāmi Latvijas nacionālo radiostaciju zīmoli. Pētījuma praktiskais mērķis ir
noskaidrot katras nacionālās radiostacijas zīmola īpašības un īpatnības.
Lai noskaidrotu, kuras radiostacijas uzskatāmas par nacionālās apraides radiostacijām
salīdzināta radiostacijas apraides teritorija un maksimālais iespējamais klausītāju skaits.
Pamatojoties uz virkni zīmola definīciju un skaidrojumu (F.Kotlers, V.Olinss, Ž. Kapferers,
D. Ākers, P. Fiske) noskaidrota un precizēta radiostacijas kā zīmola novērtējuma iespējamība.
Pētījumā, pamatojoties uz iedzīvotāju blīvuma īpatnībām valstī pierādīts, ka saukt par
nacionālo radiostaciju var to radio, kurš ir iespējami dzirdams vismaz 75 – 80% valsts
iedzīvotāju, ne tikai tos, kas raida lielākajā daļā valsts teritorijas.
Darbā noskaidrots, kādas ir nacionālo radiostaciju kā zīmolu īpašības un vērtēšanas
kritēriji un to salīdzināšanas iespējas. Veikts radiostacijas kā zīmola sastāvdaļu pētījums,
izvērtējot 2009. gada radiostaciju preses reklāmas, zīmolu logo, saukļu, radiostaciju formāta,
satura un publisko aktivitāšu, mērķauditorijas un mājas lapu datus.
Darbā pierādīts, ka Latvijas nacionālās apraides radiostacijas ir zīmoli un ir
analizējamas pēc zīmolvedības principa.
Atslēgvārdi: zīmols, radiostacija, Latvija, nacionālā apraide. | en_US |
dc.description.abstract | This research paper investigates Latvian electronic media – Latvian national radio
broadcasting brands. The aims of the research paper are: to find out criteria for considering
particular radio station the national radio station, and to size up whether Latvian national
broadcasting stations can be considered brands. The research paper inquires ways of
comparing, defining and measuring Latvian national broadcasting brands within lines of
explored brand theories. The practical aim of the research paper is to discover characteristics
and properties of every national radio station.
Each radio stations’ broadcasting territory and potential ultimate number of listeners
were analyzed in order to find out, whether radio station in inquiry can be considered the
national radio station. On the basis of theories by several authors (P. Kotler, W. Olins, J.N.
Kapferer, D. Aaker, P. Fisk), who give brand definitions and interpretations, the probability
of considering particular radio station the brand is ascertained and defined.
The research paper on the basis of particularities of density of population in the
country maintains the conviction that national radio station also is the station, which is
audible for 75-80% of population, not only the station, which is audible in the vast majority of
the territory.
The research paper discovers the properties of national radio stations as brands, as
well as their comparative criteria and ways of comparison. The research explores radio
stations as brands analyzing various brand composition components that manifested in 2009,
such as radio stations’ press advertisements’, their logos, slogans, formats, contents, public
activities, audience and data from home pages.
The research paper proves that Latvian national radio broadcasting stations are brands
and can be analyzed within principles of brand management.
Key words: brand, radio station, Latvia, national broadcast | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Komunikācijas zinātne | en_US |
dc.title | Nacionālo radiostaciju zīmoli | en_US |
dc.title.alternative | National radio broadcasting brands | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en_US |