Masu apkalpošanas teorijas pielietojums uzņēmuma darbības analīzei
Автор
Baumane, Aiva
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Budkina, Nataļja
Дата
2014Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarbs ir veltīts masu apkalpošanas teorijas izpētei un tās pielietojumu analīzei uzņēmuma darbībā. Darbā ir apskatīti masu apkalpošanas teorijas pamatjēdzieni, dažādas masu apkalpošanas sistēmas un to modeļi. Ir veikta hipotēžu pārbaude par ienākošās plūsmas un apkalpošanas laika empīriskā un teorētiskā sadalījuma atbilstību, izmantojot reālas sistēmas datus. Apskatīta simulācijas metode sistēmas darbības efektivitātes analīzei ar Java Modelling Tools programmu.
Diplomdarbs sastāv no 41 lpp., 11 attēliem un 11 tabulām.
Atslēgas vārdi: masu apkalpošanas sistēma ar gaidīšanu, relatīvā prioritāte, Pīrsona Hī - kvadrāta tests, Puasona sadalījums, sistēmas efektivitātes rādītāji, simulāciju metode. Graduation paper is devoted to the study of queuing theory and analysis of its application in the company's performance. In the paper are discussed queuing theory's basic concepts, various queuing systems and their models. For an incoming flow and service time was performed a test of hypothesis of the empirical and theoretical distribution, using real system's data. Also studied simulation method for the analysis of the efficiency of system performance with Java Modelling Tools software.
Graduation paper consists of 41 pages, 11 pictures and 11 tables.
Keywords: queueing systems with waiting lines, non-preemptive priority, Pearson's chi square test, Poisson distribution,the main performance measures of the system, simulation method.