Show simple item record

dc.contributor.advisorBriede, Agritaen_US
dc.contributor.authorDegaine, Līgaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:07:42Z
dc.date.available2015-03-24T07:07:42Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other2945en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/17914
dc.description.abstractAutore maģistra darbā Laikapstākļu ietekme uz ceļu satiksmes negadījumiem Latvijā pēta laikapstākļu (nokrišņi sniega un lietus veidā, migla) saistību ar ceļu satiksmes negadījumiem autoceļa Via Baltika trīs ceļa posmos: Iecava – Grenctāle, Lilaste – Jelgavkrasti, Vitrupe - Ainaži. Pētījumā aptvertais laika posms ir 2000.-2005.g. oktobra, novembra, decembra, janvāra un februāra mēneši. Maģistra darbs sastāv no teorētiska pārskata par ceļu satiksmi ietekmējošiem laikapstākļiem; datu analīzes un interpretācijas; ieteikumu daļas ceļu satiksmes negadījumu samazināšanai. Pētījumā pierādīts, ka visciešākā saistība ar ceļu satiksmes negadījumiem aukstajā periodā ir nokrišņiem sniega veidā. Visbiežāk laikapstākļu ietekmē radušies ceļu satiksmes negadījumi notiek apdzīvotās vietās un intensīvas satiksmes apstākļos. Darba izstrāde balstās uz Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas datu arhīva (dati par laikapstākļiem) un Ceļu satiksmes un drošības direkcijas ceļu satiksmes negadījumu reģistra datiem. Maģistra darba atslēgas vārdi: satiksmes drošība, ceļu satiksmes negadījums, laikapstākļi, Via Baltika, aukstais periodsen_US
dc.description.abstractDie Autorin der vorliegenden Magisterarbeit Der Einfluss von Wetterlagen auf die Unfälle im Straßenverkehr in Lettland erforscht den Zusammenhang von Wetterlagen (Niederschläge in Form von Schnee und Regen, sowie Nebel) und Verkehrsunfällen. DafŅr wurden drei Streckenabschnitte der Via Baltika ausgewählt (Iecava – Grenctāle, Lilaste – Jelgavkrasti und Vitrupe – Ainaži), fŅr die in den Jahren 2000 bis 2005 jeweils die Wetterlagen in den Monaten Oktober, November, Dezember, Januar und Februar betrachtet wurden. Die Magisterarbeit besteht zum einen aus einer theoretischen Uebersicht Ņber die Wetterlagen, die Einfluss auf den Straßenverkehr haben und zum anderen aus der Analyse und Interpretation von Daten. Aus diesen beiden BlĻcken ergibt sich ein dritter Teil mit Handlungsempfehlungen, die dazu beitragen kĻnnen, das Risiko von Straßenverkehrsunfällen zu vermindern. Die Erforschung des Zusammenhanges zeigt, dass die meisten Straßenverkehrsunfälle in der kalten Jahreszeit während der Schneewetterlagen geschehen. Ein weiteres Ergebnis ist, dass Unfälle meist an Orten mit Besiedelung und bei hohem Verkehrsaufkommen passieren. Die in der Arbeit verwendeten Daten Ņber die Wetterlagen wurden im Archiv des Amtes fŅr Umwelt, Geologie und Meteorologie Lettlands recherchiert, die Angaben zu den Unfällen stammen vom Amt fŅr Straßenverkehrssicherheit. SchlŅsselwĻrter sind: Verkehrssicherheit, Straßenverkehrsunfall, Wetterlage, Via Baltika, kalte Jahreszeit.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectĢeogrāfijaen_US
dc.titleLaika apstākļu ietekme uz ceļu satiksmes negadījumiem Latvijāen_US
dc.title.alternativeThe weather influence on amount of accident on traffic routes in Latviaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record