Tehnoloģiju un tekstu korpusu lietojums lietišķā vārdu krājuma apguvē
Author
Ivanovs, Ivans
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Vinčela, Zigrīda
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs ir veltīts valodas tekstu korpusu un uz uzdevumiem orientētas valodas apguves lietojuma izpēti lietišķā vārdu krājuma apguvē. Darba mērķis bija, izmantojot tekstu korpusus, izstrādāt studentu vajadzībām pielāgotus lietišķās leksikas apguvās uzdevumus un lomu spēli, kā arī izpētīt minēto uzdevumu un lomu spēles lietojuma ietekmi uz studentu leksikas apguvi „Lietišķās komunikācijas tekstu analīze” kursa ietvaros. Līdzšinējo pētījumu apskats par korpusu lietojumu valodu apguvē liecina, ka speciālo un vispārīgo korpusu izmantošana var būtiski bagātināt valodas mācīšanu un mācīšanos. Dotā pētījuma ietvaros izstrādāto uzdevumu un lomu spēles efektivitātes izpētei tika izmantots atsevišķā gadījuma pētījums, kas ietvēra pirmstesta un pēctesta rezultātu analīzi, kā arī lomu spēles studentu runa korpusa izveidi un analīzi. Pētījumā iegūtie rezultāti liecina par studentu lietišķā vārdu krājuma bagātināšanos. The paper is devoted to the application of the corpus-based and task-based language teaching approaches in the acquisition of business vocabulary. The goal of the Master Thesis was to design business vocabulary exercises and role-play adapted to the needs of the learners with the use of the corpora, as well as to evaluate the effect of the designed activities on the students’ business vocabulary acquisition within the course “Business Communication Text Analysis”. Review of the theories on the use of corpora in language learning demonstrated that application of the specialised and general corpora can lead to substantial enhancement of teaching practices and learning. In order to explore the effectiveness of the corpus-based exercises and task-based role-play, the case study was applied that included analysis of the pre-test and post-test as well as students’ spoken texts corpus design and analysis.The results of this study indicate that students have enriched their business vocabulary.