Show simple item record

dc.contributor.advisorRhodes, Lauren Monseinen_US
dc.contributor.authorLaizāne, Māraen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:08:39Z
dc.date.available2015-03-24T07:08:39Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other39050en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18224
dc.description.abstractInternacionālās organizācijas šobrīd ir plaši izplatītas visā pasaulē un Latvijā tajās nodarbināti aptuveni 10% cilvēku. Organizācijās par arvien nozīmīgāku vērtību kļūst zināšanas, tādēļ veiksmīga zināšanu pārvalde var būtiski palielināt organizācijas konkurētspēju tirgū. Zināšanu pārvaldes kontekstā apskatītas Gīrca Hofstedes izstrādātās nacionālo kultūru vērtību atšķirības un to ietekme uz organizācijas vērtībām. Pētījuma mērķis bija noskaidrot to, kā skandināvu uzņēmumā, kurš darbojas Latvijā, notiek zināšanu pārvaldība un kā to ietekmē dažādo valstu kultūras īpatnības, kā arī darbinieku personīgās motivācijas. Rezultātā noskaidrots, ka nacionālo kultūru dažādās vērtības ietekmē zināšanu pārvaldes prakses, kamēr personīgās darbinieku motivācijas paliek otrajā plānā aiz formālajām organizācijas vērtībām un praksēm. Atslēgvārdi: Etnogrāfija, nacionālā kultūra, organizāciju antropoloģija, organizāciju kultūra, zināšanu pārvalde.en_US
dc.description.abstractInternational Organizations are very common all over the world – in Latvia approximately 10% people work for such organizations. Knowledge in organizations is becoming more and more valuable, so a succesfull Knowledge Management can significantly increase the competitiveness of an organization in the market. In context of Knowledge Management Geertz’s Hofstede’s value differences between national cultures and their impact on organizational values has been examined. Aim of the study was to find out how Scandinavian company that operates in Latvia, manages the knowledge and how knowledge management is affected by various factors of national cultures, as well as employees' personal motivation. The result showed that different values of national cultures impact the knowledge management practices, while the personal motivation of employees remain in second place behind the formal organizational values and practices. Keywords: Ethnography, national culture, organizationa anthropology, organizational culture, knowledge management.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAntropoloģijaen_US
dc.titleInternacionālas organizācijas zināšanu pārvaldes prakses Latvijāen_US
dc.title.alternativeKnowledge Management Practices of an International Organisation in Latviaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record