Angļu valodas runas prasmju mācīšana pirmsskolas vecuma bērniem ar drāmas elementu palīdzību
Author
Legzdiņa, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Šis diplomdarbs sniedz ieskatu, kā pielietot drāmas tehniku svešvalodas mācīšanā Latvijas pirmsskolas izglītības iestādē, uzsverot runas prasmju attīstīšanu. Pētījums sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas. Šī pētījuma mērķis bija noskaidrot, vai ir iespējams ieviest drāmas elementus svešvalodas mācīšanā pirmsskolas vecuma bērniem un vai tas attīsta audzēkņu runas prasmes. Kopsummā šajā pētījumā tika analizētas vienas pirmsskolas grupas divdesmit septiņas angļu valodas stundas, kurās tika mācīts ar drāmas elementu palīdzību. Pētījums tika veikts izmantojot darbības izpētes metodi un tādus pētniecības instrumentus kā interviju, novērošanu, aptaujas, skolotāja žurnālu un diskusijas. Pētījums ļāva secināt, ka ir iespējams ieviest drāmas elementus angļu valodas mācīšanā pirmsskolas vecuma bērniem Latvijā un tā ir efektīva mācību tehnika runas prasmju attīstīšanai. Present diploma paper provides theoretical background and practical application of Drama as a teaching technique in a foreign language classroom at a pre-school in Latvia. The emphasis is on development of speaking skill. The purpose of this research was to find out if teaching through Drama could be implemented in the foreign language classroom at pre-school and if it developed learners’ speaking skills. Twenty seven English classes of the particular pre-school group which were taught through Drama were examined using the action research as the main research method, employing such research tools as an interview, observation, questionnaires, a teacher’s journal and discussions. The results demonstrated that Drama techniques could be implemented for the pre-school age English learners in Latvia and proved to be effective teaching technique for speaking skill’s development.