Galvenās tendences Latvijas dramatisko teātru bērnu un jauniešu izrādēs (2011–2014)
Author
Lorence, Ilva
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Radzobe, Silvija
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Galvenās tendences Latvijas dramatisko teātru bērnu un jauniešu izrādēs (2012 – 2014)
Bakalaura darbā ir aplūkotas un analizētas Latvijas valstisko un arī nevalstisko dramatisko teātru bērnu un jauniešu izrādes laika posmā, kas aptver pēdējās trīs sezonas. Kopā tiek aplūkotas 13 izrādes no 8 dažādiem teātriem. Darbā analizētas izrādes, kā paraugu ņemot postdramatiskā teātra modeli, kas mūsdienu Latvijas teātrī jau ir nostiprinājis savas pozīcijas. Izmantojot teorētisko literatūru, darbā tiek salīdzināta Latvijas Jaunatnes teātra (1940 – 1992) pieredze ar tagadējo Latvijas dramatisko teātru pieredzi bērnu iestudējumu veidošanā. Darba mērķis ir apkopot un analizēt iegūto informāciju par bērnu un jauniešu izrādēm kā atsevišķu repertuāra daļu, sadalot izrādes pa vecumposmiem un noskaidrojot katra vecumposma īpatnības, kā arī pētot un salīdzinot atsevišķus elementus izrādēs.
Atslēgvārdi – teātris bērniem un jauniešiem, režija, aktierspēle, dramatiskais teātris, postdramatiskais teātris The Major Trends in Latvian Dramatic Theater Performances for Children and Youth (2011-2014)
This document examines and analyzes the Latvian governmental and non-governmental dramatic theater performances for children and young people over a period covering the last three seasons. In total it covers 13 performances of 8 different theaters. The paper analyzes the performances, by using postdramatic theatrical model as an example which has already established itself in contemporary Latvian theater. Using the theoretical literature, the work compares the Youth theater of Latvia (1940 – 1992) experience with the current Latvian dramatic theater experience in production of children's performances. The aim is to gather and analyze information about children’s and youth productions as individual part of the repertoire, by dividing the performances in age groups and determining each groups specific features, as well as studying and comparing individual elements of performances.
Keywords – theater for children and youth, directing, dramatic play, dramatical theater, postdramatic theater