Ikdienas mobilitātes stratēģijas veidošana pilsētvidē: pārvietošanās ar bērnu ratiņiem
Author
Mozule, Eva
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Putniņa, Aivita
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījums „Ikdienas mobilitātes stratēģijas veidošana: pārvietošanās ar bērnu ratiņiem”, atklāj, kā pilsētas vidi pieredz un ikdienas mobilitātes stratēģiju tajā veido personas, kas ved bērnus ratiņos. Pētījums veikts, izmantojot kvalitatīvās pētniecības metodes. Rezultāti liecina, ka ikdienas mobilitāte nav vien rutinizēta prakse, bet tiek saistīta ar izpratni par drošību, atbildību, priekšzīmi. Veidot vietu telpā nozīmē organizēt vidi sev apkārt, iekļaujot un izslēdzot noteiktus elementus no sakārtotu attiecību kopuma. Noslēgumā sniegtas rekomendācijas Rīgas domes Pilsētas attīstības departamentam, lai palīdzētu realizēt uzstādīto mērķi iesaistīt pilsētas plānošanā tās iedzīvotājus, kā arī piedāvāt ierosinājumus, lai Teika būtu labvēlīgāka personām, kas ved bērnus ratiņos.
Atslēgvārdi: ikdienas mobilitāte, mobilā etnogrāfija, pilsētvide, vietas veidošana telpā, resursi, drošība, sociālās normas The study „Formation of Everyday Mobility Strategies: Movement with a Pram” reveals how the urban environment is being experienced and how persons who take walks with a pram form their everyday mobility strategies. This study was carried out using qualitative research methods. The results show that daily mobility is not only a routinized practice but is also related to understandings of safety and responsibility. The creation of a “place” within public space involves attempts to organize the environment by including and excluding definite elements from a set of ordered relations. The paper concludes by (i) providing recommendations to Riga Council City Development Department to help to accomplish the aim of involving residents in city planning and (ii) making a number of suggestions that could make Teika more appropriate for persons who go on walks with a pram.
Key words: daily mobility, mobile ethnography, urban environment, place making in space, resources, safety, social norms