Show simple item record

dc.contributor.advisorRapa, Vilmaen_US
dc.contributor.authorSala, Dinaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:08:48Z
dc.date.available2015-03-24T07:08:48Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other7338en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18303
dc.description.abstractDiplomdarba tēma ir jautājumu veidošanas prasmju vingrināšana pamatskolā. Pētnieciskā darba mērķis ir noteikt galvenās problēmas, kas saistās ar jautājumu veidošanas apguvi pamatskolā un konstatēt daudzveidīgu uzdevumu efektivitāti jautājumu veidošanas prasmju vingrināšanā un attīstīšanā. Pētījums balstās uz teorētisko un praktiskajām metodēm. Teorētiskā metode ietver studētās literatūras apskatu. Tajā atklāti dažādi gramatikas aspekti, analizētas koncepcijas attiecībā uz gramatikas pārzināšanu un pieejas gramatikas mācīšanā, kā arī ieskicēta gramatikas statusa lomu valodas apguves procesā. Diplomdarbā atsegts gramatikas vingrinājumu efektīvas organizācijas un atlases principu izvēles nozīmīgums. Pētījuma autore uzsver sintakses, tai skaitā dažādu teikumu veidu, nozīmīgumu sekmīgā gramatikas apguvē. Diplomdarbā ietvertas atsauces uz tādu nozīmīgu attiecīgās jomas speciālistu pieredzi kā Hārmers, Ūra u.c. Pētījuma praktiskā daļa balstās uz diplomdarba autores mācīšanas pieredzi pamatskolā, eksperimentālās grupas skolēnu un angļu valodas skolotāju anketēšanas rezultātiem, kā arī audzēkņu diagnostiskā testa analīzi. Pētnieciskajā darbā pierādīts, ka daudzveidīgi un saistoši vingrinājumi uzlabo skolēnu jautājumu veidošanas prasmes un to pielietojumu. Diplomdarbs ietver trīs nodaļas ar apakšnodaļām, kā arī atbilstošus secinājumus. Pielikumā pievienoti materiāli, kas izmantoti pētījuma praktiskās daļas realizēšanas laikā. Pētnieciskais darbs varētu kalpot angļu valodas skolotājiem pamatskolā, lai jautājumu veidošanas prasmju apguves procesu veidotu efektīvāku un aizraujošāku.en_US
dc.description.abstractThe subject of the present research is teaching question formation skills at pre-intermediate level. The goal of the study is to define the main problems in teaching questions to pre-intermediate students and state the effectiveness of various types of activities in practising and developing the learners` skills in asking questions. The author of the relevant paper has performed action research based on theoretical and practical methods. The theoretical method involves the survey of the theories studied: it discovers different perspectives on the subject of grammar, analyzes various concepts of knowing grammar and approaches to teaching the subject referred to as well as describes the status of grammar in language acquisition. The significance of effective grammar practice organisation and the principles of successful activities are examined. The researcher on the theme investigates the importance of syntax in knowing grammar including diverse types of sentences. The sources used in the study refer to the experience of such authorities on the field as Harmer, Thornbury, Ur etc. The practical part of the diploma paper is based on the researcher’s teaching experience at elementary school, the results of the questionnaires for the students of the experimental group and the teachers of English as well as the results of the learners` preliminary testing. The present research proves that diverse and absorbing practice types can improve learners` understanding of question formation and use. The diploma paper consists of three chapters with subchapters and relevant conclusions. Theses reflect the main findings presented in the study. Appendices involve the additional materials used during the experiment. The study might be of interest to teachers in planning the English grammar lessons in order to make the process of question acquisition more effective and enjoyable.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleJautājumu veidošanas prasmju vingrināšana pamatskolāen_US
dc.title.alternativePractising Question Formation Skills at Elementary Schoolen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record