Tabakas produktu reklāmas laikrakstā "Jaunākās Ziņas" 20. gadsimta 20. gados
Автор
Baranova, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Дата
2009Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba „Tabakas produktu reklāmas laikrakstā „Jaunākās Ziņas” 20. gadsimta
20.gados” mērķis ir noskaidrot, kāda veida pārliecināšana tika izmantota 20. gadsimta 20.gadu tabakas reklāmās un noteikt galvenās tendences sabiedrības uzrunāšanā.
Bakalaura darba teorētiskā bāze ir teorijas par pārliecināšanu reklāmās
(O’Shaugnessy) un reklāmas nozīmi kultūras kontekstā. Tāpat tiek sniegts ieskats 20. gadu Latvijas vēsturiskajos apstākļos un tabakas likumdošanā.
Bakalaura darbā izmantotās pētniecības metodes ir vizuālā kontentanalīze un reklāmas
tekstu diskursa analīze.
Pētījuma rezultāti parāda, kādi pārliecināšanas instrumenti tika izmantoti 20. gadu
tabakas reklāmās, un iezīmē vairākus konceptus, ar kuriem pārliecināšanā tika saistīta
smēķēšana.
Atslēgvārdi: tabaka, tabakas reklāmas, 20. gadsimta 20. gadi, pārliecināšana,
„Jaunākās Ziņas”. The aim of the bachelor paper „Tobacco product advertisements in the newspaper
"Jaunākās Ziņas" in the 1920ies” is to find out types of persuasion used in the 1920ies and to
determine the main trends in addressing the society.
The theoretical base of this bachelor paper is theory of persuasion in advertising
(O’Shaugnessy) and the significance of advertising in the cultural context. A review of
historical conditions and tobacco legislation in Latvia in the 1920ies is also provided.
The reaserch methods used in this work are Visual content analysis and Discourse
analysis of advertising.
The empiric outcome shows the types of persuasion tools used in tobacco advertising
of the 1920ies, and outlines several concepts which were associated with smoking.
Keywords: tobacco, tobacco advertising, 1920ies, persuasion, „Jaunākās Ziņas”.