Latvijas grāmatniecības atspoguļojuma salīdzinājums ziņu portālos un sociālajos tīklos 2010.-2012.gadā
Autor
Kļaviņa, Lita
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zanders, Viesturs
Datum
2013Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kopš straujās informāciju tehnoloģiju attīstības sākuma lasītāju paradumi ir mainījušies. Ir mainījušies informācijas meklēšanas modeļi, un cilvēki jaunumus ikdienā izvēlas uzzināt citādāk, ar informācijas tehnoloģiju palīdzību. Mūsdienās vairums lasītāju drukātos izdevumus izvēlas lasīšanai, un interneta resursi tiek izmantoti jaunumu uzzināšanai.
Pētījumā tiek apskatīts, kādas ziņas tiek publicētas ziņu portālos, kāda ir cilvēku attieksme pret tām. Pētīti tiek arī grāmatnieku sociālo tīklu profili un ziņas, kas tajos publicētas.
Pētījumā tiek izmantota kontentanalīze ziņu un komentāru satura analizēšanai, aptauja, lai noskaidrotu izdevēju viedokli par grāmatniecības atspoguļojumu ziņu portālos un sociālajos tīklos, un intervija, lai uzzinātu padziļinātāku viedokli par grāmatniecības atspoguļojumu ziņu portālos un sociālajos tīklos. Since the beginning of information technology rapid development readers’ habits have changed. Information search patterns have changed; daily people prefer to learn the news in different way, using information technologies. Nowadays majority of readers choose to read hard copy and online resources to know the latest news.
The research views the news published on news sites and what is people’s attitude towards it. Besides, publishers’ social profiles and news that they post there are analysed.
The content analysis of the news, analysis of the comments and survey is used in order to find out publishers’ viewpoint about the reflection of publishing news on the news sites and social networks as well as interview in order to learn more detailed opinions about publishing on the news sites and social networks.