Show simple item record

dc.contributor.advisorŠķilters, Jurģisen_US
dc.contributor.authorSelecka, Martaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:09:50Z
dc.date.available2015-03-24T07:09:50Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other29258en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18609
dc.description.abstractMaģistra darbā aplūkota Ziemeļvalstu uztvere mūsdienu Latvijas komunikācijas vidē. Teorētiskā platforma balstīta komunikācijas zinātņu, kognitīvo zinātņu un sociālās psiholoģijas teorijās, izskaidrots kategorizācijas fenomens uztveres procesos un tā ietekme uz iekšgrupu un ārgrupu veidošanos. Lai atklātu Ziemeļvalstīm piešķirtās nozīmes, darba pētnieciskajā daļā izmantotas divas atšķirīgas metodoloģiskās pieejas. Mediju vēstījumi pakļauti kvantitatīvai un kvalitatīvai satura analīzei, bet Latvijas iedzīvotāju attieksme pret Ziemeļvalstīm mērīta, izmantojot komunikācijas zinātņu laukā līdz šim reti pielietoto implicīto asociāciju testu (IAT). Atslēgas vārdi: Ziemeļvalstis, iekšgrupa, ārgrupa, kategorizācija, implicīto asociāciju tests (IAT).en_US
dc.description.abstractThe aim of my master thesis is to explore the perception of Nordic countries in the today's communication space in Latvia. The theoretical part is based on theories of communication and cognitive sciences and social psychology. They serve as explanatory tools of social categorization and provide plausible answers regarding the generation of in-groups and out-groups. Two methodological approaches are used to analyze the meanings assigned to Nordic countries. First, media messages are analyzed using quantitative and qualitative content analysis. Second, the attitude towards Nordic countries in Latvia is measured by the Implicit association test (IAT) – method which is until now rarely used in the field of communication science. Key terms: Nordic countries, in-group, out-group, categorization, implicit association test (IAT).en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleĀrgrupu un iekšgrupu veidošanās efekti: Ziemeļvalstu kategorizācija Latvijas komunikācijas vidēen_US
dc.title.alternativeIn-group and out-group formation effects: categorization of Nordic countries in the communication environment of Latviaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record