Korporatīvo interneta žurnālu lietojums Latvijā: pašreizējā situācija un attīstības iespējas
Author
Seļicka, Žanna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Buholcs, Jānis
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Komunikācijas zinātnes bakalaura studiju programmas studentes Žannas Seļickas bakalaura
darba „Korporatīvo interneta žurnālu lietojums Latvijā: pašreizēja situācija un attīstības iespējas”
mērķis ir noskaidrot (1) uzņēmēju izpratni par šī veida žurnāliem un to potenciālu uzņēmuma
komunikācijas sistēmā un (2) Latvijas sabiedrisko attiecību speciālistu izpratni par korporatīviem
interneta žurnāliem un to attīstības iespējām Latvijā, kā arī (3) uzzināt, kāpēc Latvijas uzņēmēju
vidū šī veida žurnāls nav guvis tikpat lielu popularitāti kā Eiropas valstīs, kā arī attīstības iespējas
Latvijā.
Darba teorētiskais pamatojums ir komunikāciju zinātņu profesora Jana van Daika, socioloģijas
profesora Manuela Castella, Dž. Gruniga un Dž. Vraita darbi. Darbā tiek apskatīti un analizēti
tādi pētījumam svarīgie jēdzieni kā „informācijas sabiedrība” un „tīkla sabiedrība”, kā arī
„korporatīvais interneta žurnāls”.
Lai sasniegtu darba mērķi tika veiktas anketēšanas ar Latvijas uzņēmējiem, kuriem ir mājas lapa,
tika veiktas dziļas intervijas ar Latvijas vadošo sabiedrisko attiecību kompāniju sabiedrisko
attiecību speciālistiem par iegūtiem un apkoptiem no Latvijas uzņēmējiem anketēšanas
rezultātiem, kā arī tika veiktas dziļas intervijas ar uzņēmējiem, kuriem ir korporatīvais interneta
žurnāls. The aim of current work „The use of corporate weblog in Latvia: current situation and ways of
develpoment ”, which auhtor is Zhanna Selicka is to clear up (1) businessmen’ understanding of
this kind of journals and its potential in communication system of a company and (2) Latvian
PR specialists’ understanding of corporate weblogs and its ways of developement in Latvia, more
than that, (3) to study the reasons, which make this kind of journals not as poplar as they are in
Europe and also possibilities of its development in Latvia.
The theoretical base of the current study are the works of J.van Dijk, professors of
communications studies, M.Castell’s, the professors of sociology, J.Grunig’s and J.Varit’s. It is
In this work were looked and analyzed such important points of resaerch as „information
society”, „network society” and also „corporate weblog”.
To achieve aims was made a questionary with Latvian businessmen, which owe corporate
websites, also were taken deep interviews with leading Latvian PR specialists, besides, were
taken deep interviews with businessmen, who owe corporate weblogs.