Sabiedrisko attiecību loma tirdzniecības uzņēmumos pēc ekonomiskās krīzes iestāšanās
Author
Buka, Katrīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Kazaka, Olga
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums ir „Sabiedrisko attiecību loma tirdzniecības uzņēmumos pēc ekonomiskās krīzes iestāšanās”. Pētījuma problēma ir sabiedrisko attiecību izmantošanas izmaiņas tirdzniecības uzņēmumos pēc ekonomiskās krīzes iestāšanās.
Pētījuma teorētiskā bāze ir balstīta uz tādu autoru kā D. Vilkoks, Dž. Grunigs u.c. sarakstīto literatūru par sabiedriskajām attiecībām, sabiedriskā jēdziena izpratni un to lomu uzņēmuma darbības virzīšanā.
Darbā ir izmantotas divas pētnieciskās metodes – daļēji strukturētā intervija un anketēšana. Pētījuma mērķis ir iegūt apstiprinājumu, ka pēc ekonomiskās krīzes iestāšanās ir pieaugusi sabiedrisko attiecību loma tirdzniecības uzņēmumos.
Pētījums liecina, ka sabiedrisko attiecību izmantošana daļēji ir palielinājusies, bet to loma uzņēmuma darbībā nav pieaugusi.
Darbs ir sakārtots un sastāv no septiņām nodaļām, no kurām četras ir teorētiskajā daļā un trīs praktiski pētnieciskajā. Pēc šīm daļām seko secinājumi un pielikumi.
Atslēgas vārdi: sabiedriskās attiecības, ekononomiskā krīze, tirdzniecības uzņēmumi The title of this paper is “The role of public relations in sales enterprises after the beginning of the economical crisis”. The problem of the research is the usage of the knowledge of public relations in the sales enterprises after the beginning of the economical crisis.
The theoretical part of the research is based on literature on public relations, comprehension of a concept relations and its role in the direction of the work of the enterprise, written by such authors as Dennis L. Wilcox, James Grunig etc.
There are two approaches of exploration used – partly structured interview and a questionnaire. The aim of the research is to confirm the statement that after the beginning of the economical crisis the role of public relations in sales enterprises has increased.
The research testifies that the usage of the public relations has partly increased, but their role in the work of the enterprise hasn’t increased.
The paper is arranged and consists of seven chapters of which four are in theoretical part and three in the practically explorative part. After these parts there are conclusions and appendixes.
Key words: public relations, economical crisis, sales enterprises