Interaktīvo mācību metožu pielietojums informācijpratības programmu īstenošanā skolu bibliotēkās
Author
Krecele, Ligija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pabērza, Kristīne
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā atspoguļota skolas bibliotēkas loma jaunas informacionālas vides veidošanā un progresīvas pedagoģiskā darba metodikas ieviešanā, veikta pamatskolas skolēnu psiholoģiskās attīstības īpatnību un mācīšanās prasmju veidojošo faktoru analīze un to ietekme uz informācijas uztveres procesiem, patstāvīgas mācīšanās iemaņu un prasmju attīstību. Darbā sniegts interaktīvo mācību metožu apskats un izvērtējums, šo metožu pielietošanas iespējas informācijpratības programmās izvirzīto mērķu sasniegšanai, analizēti faktori, kas veicina informācijpratības programmu izstrādi un realizēšanu skolas bibliotēkā, apskatīti šo programmu veidošanas principi un īstenošanas paņēmieni.
Nobeigumā sniegts aptaujās iegūto datu apkopojums par interaktīvo mācību metožu vērtējumu un pielietojumu informācijpratības programmas realizēšanā skolu bibliotēkās. This Bachelor’s paper displays the role of school library in formation of new information environment and introduction of progressive methods of pedagogic work, the performed analyses of the formative factors of psychological development peculiarities and learning skills of elementary school students and influence on processes of information perception, advancement of independent learning skills and abilities. The paper offers review and evaluation of interactive learning methods, the possibilities of applying of these methods for achievement of goals set by programmes of information literacy, analyses of factors, which contribute elaboration of information literacy programmes and realization in school library, survey of principles of development of these programmes and ways of implementation.
The conclusion of this paper offers a summary of data obtained from questionnaires about estimation and use of interactive learning methods in realization of information literacy programmes in school libraries.