• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zīmolu vizuālās identitātes komunikācijas efektivitāte: 2012. gada Latvijas Mīlētāko zīmolu Top 50

Thumbnail
View/Open
309-34148-Zavjalova_Jana_jz10021.pdf (1.893Mb)
Author
Zavjalova, Jana
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Bērziņa, Liene
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir "Zīmolu vizuālās identitātes komunikācijas efektivitāte: 2012. gada Latvijas Mīlētāko zīmolu Top 50". Pētījuma problēma ir tā, ka vizuālā identitāte ir viens no būtiskākajiem zīmola atpazīstamības un vērtības veidotājiem. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, cik mūsdienās mīlētākajiem zīmoliem ir izteiksmīga vizuālā identitāte, tādējādi spriežot par komunikācijas efektivitāti. Tiek izvirzīts arī pētījuma apakšmērķis – noskaidrot, vai vizuālās identitātes elementi raisa asociācijas un veido zīmola atpazīstamību. Darba teorētisko daļu veido teorija par zīmolu, tā funkucijām, zīmolvedību, komunikācijas efektivitāti, kā arī nodaļa par zīmola identitāti. Metodoloģijas daļā tiek aprakstītas izvēlētās pētniecības metodes – aptauja un fokusgrupas diskusija. Atslēgvārdi: zīmols, vizuālā identitāte, zīmola komunikācija, "Mīlētāko zīmolu tops"
 
The theme of the bachelor thesis is "The effectiveness of visual brand identity communication: Top 50 most loved Latvian brands (2012)". The research problem is that the visual identity is one of the most significant brand recognition and value creators. The aim of the reseach is to reveal how expressive is the visual identity of the most loved brands, thus evaluating the effectiveness of communication. The reserach sub-aim is to investigate if the elements of the visual identity cause associations and foster brand awareness. The theoretical part is formed by theories regarding brand, its functions, brand management, the effectiveness of communication, and brand identity. In the methodological part the selected research methods – questionnaire and focus group discussion – are described. Key words:brand, visual identity, brand communication, "Most Loved Latvian Brands"
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18657
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV