Didaktisko rotaļspēļu izmantošana 3-4 gadu vecu bērnu vārdu krājuma paplašināšanā
Author
Mališeva, Ludmila
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Aizporiete, Ineta
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Didaktisko rotaļspēļu izmantošana 3-4 gadu vecu bērnu vārdu krājuma paplašināšanā.
Darba autors: Ludmila Mališeva
Darba zinātniskais vadītājs: Mag. Paed. Ineta Aizporiete
Darba saturs: _72_ lpp., 20 attēli, 18 tabulas, analizēti 37 literatūras avoti.
Pētījuma mērķis: Pētīt kā didaktiskā rotaļspēle ietekmē 3-4 gadu vecu bērnu vārdu krājuma paplašināšanā.
Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz Elnebijas.I., Kanepējas.R., Lieģeniece.D., Nazarovas.I., Svences.G., Zaķe.I., Aleksejevas.M.M., Jašinas.V.I., Bondarenko.A.K., Sorokinas.A.I., Tihejevas.J.I., Udaļcovas.J.I. atziņām. Teorētiskajā daļā analizēti tādi jautājumi, kā didaktiskā rotaļa bērna attīstības veicinātāja; didaktiskā rotaļa bērnu vārdu krājuma paplašināšanā; bērna runas un valodas attīstības priekšnosacījumi; 3-4 gadu vecu bērnu psiholoģiskais raksturojums.
Pētījuma praktiskajā daļā veicinu pētījumu par bērnu vārdu krājumu paplašināšanu trešā- ceturtājā dzīves gadā. Šajā vecuma posmā didaktiskās rotaļspēles palīdz labāk izzināt apkārtesošos priekšmetus, atšķirt un nosaukt to krāsas, formu un ar tiem saistītās darbības. Svarīgs priekšnoteikums veiksmīgai bērna runas attīstības norisei ir pedagoga vēlme un prasme iesaistīt rotaļā katru bērnu, ņemot vērā viņa individuālas īpašības un spējas, nodrošinot pozitīvismu un labvēlīgu noskaņojumu, kā arī savstarpēju izpratni. Work name: Utillize of the didactic games in supply of words of 3-4 year old children extend.
Work author: Ludmila Malisheva
The work scientific leader: Master's degree of Ped. Scien. Ineta Aizporiete
The maintenance: 72 pages, 20 figures, 18 tables, and analysed 37 literary sources.
The purpose of research: To probe as the didactic games to influence in supply of words of 3-4 year old children extend.
The theoretical part of research is based on Elnebija I., Kanepуja R., Liegeniece D., Nazarova I., Svence G., Zake I., Aleksejeva M.M., Jashina V.I., Bondarenko A.K., Sorokina A.I., Tihejeva J.I., Udaljcova J.I. theory. In a theoretical part such questions as are analysed, didactic game which promotes development of children; didactic game for expansion of the dictionary of children; conditions of development of language and speech; the psychological characteristic of children of 3-4 old.
In the research practical part promote research for in an extend of supplies of infantile words children of 3-4 years old. In this age link the didactic games helps better to cognize objects, to distinguish and to name their colors, form and with them the linked actions. An important pre-condition is a successful infantile speech development motion teacher desire and requirement to involve each child in a game, taking into account his individual properties and capabilities, providing positivism and well-disposed mood, as also a mutual understanding.