• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Reāllaika stratēģijas spēļu mākslīgā intelekta aģentu izstrāde

Thumbnail
View/Open
302-44294-Vekmanis_Modris_mv10069.pdf (1.692Mb)
Author
Vekmanis, Modris
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Zuters, Jānis
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā tiek pētīta reāllaika stratēģijas spēļu spēlēšanas problēma. Tiek apkopota informācija par to, kādas zināšanas un tehnikas ir nepieciešamas, lai izveidotu mākslīgā intelekta aģentu, kas varētu spēlēt cilvēka līmenī. Darbā tiek apskatīta reāllaika stratēģijas spēle „Starcraft: Brood War”. Tiek izpētīts, kas jādara, lai šajā spēlē varētu izveidot mākslīgā intelekta aģentu. Tiek apskatīti arī pašreizējie šīs spēles mākslīgā intelekta aģentu risinājumi no arhitektūras, datu plūsmas un izmantoto algoritmu puses. Bakalaura darba rezultātā Java programmēšanas valodā tiek veidots mākslīgā intelekta aģents spēlei „Starcraft: Brood War”.
 
The purpose of this bachelor thesis is to research the problem of playing real-time strategy games. The paper contains the information about the knowledge and techniques needed to create artificial intelligence agent which could play at a human level. The work is specifically focused around real-time strategy game “Starcraft: Brood War”. A study of how one could implement an artificial intelligence agent for this game is being done. An overview of the existing work on artificial intelligence agents from architecture and algorithms point of view for this game is also present. As a result of this bachelor thesis an artificial intelligence agent for real-time strategy game “Starcraft: Brood War” will be made in Java programming language.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/19130
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses [6025]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV