Eiroreferenduma informatīvās kampaņas un komunikācijas stratēģijas par Eiropas Savienību un eiro izvērtējums (2002.gada oktobris - 2003.gada septembris)
Автор
Ercmane, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Bāra, Daina
Дата
2007Metadata
Показать полную информациюАннотации
Sabiedrības informēšana par ES jautājumiem sākās tikai gadu pirms referenduma par Latvijas pievienošanos ES. Tika izstrādāta un īstenota informatīvā kampaņa, kurā vienam no nozīmīgākajiem aspektiem vajadzēja būt jautājumam par lata aizstāšanu ar eiro.
Pētījuma mērķis bija noskaidrot, vai laikā, kad iedzīvotāji referendumā balsoja par Latvijas iestāšanos ES, viņiem bija pietiekamā apjomā izskaidrota eiro ieviešanas kārtība, kas neparedzēja atsevišķu tautas nobalsošanu par lata nomaiņu ar eiro.
„Tautas kampaņa” tika izveidota atbilstoši starptautiski pieņemtajai praksei, taču tās īstenošanā netika sasniegts galvenais mērķis – sabiedrības informētības par ES palielināšana. Pirmsreferenduma laikā laikraksti Latvijas iedzīvotājus praktiski neinformēja, ka līdz ar balsojumu par iestāšanos ES tiek nobalsots arī par vienotās valūtas eiro ieviešanu. The information of society about EU issues started just a year before the referendum about Latvia’s participation in EU. An informational campaign was created and implemented and the issue about substituting lats with euro was supposed to be one of the most important aspects of this campaign.
The goal of this research was to find out whether people participating in the referendum had enough information clarifying the implementation of euro which was considered to be done without separate referendum.
The “National campaign” was developed accordingly to the international practise but the main goal of the campaign – to enlarge the level of competence of people in EU issues – was not reached. During the pre-referendum campaign newspapers almost did not inform society regarding the fact that with the vote for participation in EU they are voting also for implementation of euro.