Show simple item record

dc.contributor.advisorDunska, Margaritaen_US
dc.contributor.authorArhipenko, Andrisen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:35:48Z
dc.date.available2015-03-24T07:35:48Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other38760en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/19430
dc.description.abstract2014. gadā, realizējot ES intergrācijas politiku, Latvija plāno stāties eiro zonā un ieviest jaunu valūtu, aizvietojot nacionālo valūtu – latu. Eiro ieviešana neapšaubāmi sniegs Latvijai jaunas attīstības iespējas un noteiktas priekšrocības tās ekonomikas subjektiem. Tomēr, naudas nomaiņas rezultātā Latvijas sabiedrība sastapsies ar monetāro šoku - nominālās cenas tiks kvantitatīvi palielinātas, kas var ietekmēt patērētāju uzvedību un cenu uztveri. Maģistra darba ietvaros tika veikta aptauja. Aptaujas rezultātu analīze liecina, ka līdz ar eiro ieviešanu Latvijā ir iespējams naudas ilūzijas efekts, kad patērētāji uztvers eiro cenas kā dārgākas nekā tādas pašas cena latos, rēķinot pēc fiksētā valūtas kursa. Atslēgvārdi: eiro, naudas ilūzija, cenu uztvere, atsauces cena, patērētāja uzvedībaen_US
dc.description.abstractLatvia plans adoption to the euro in 2014, that would be an accomplishment of another step of integration policy to EU. In result of money changeover, Latvian lat will be substituted by euro. No doubt euro will provide Latvia lots of opportunities and additional potential for development. On the other side, because of euro changeover, Latvian consumers will face a nominal shock, when nominal information of prices will rise. That might have an effect on consumer behaviour and price perception. Author made a survey during the research. Results shows that there might be a money illusion effect in Latvia when the euro will be adopted, because consumers tend to evalute euro prices as more expensive than the same prices in lats. Keywords:euro, price perception, consumer behaviour, money illusion, reference priceen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEkonomikaen_US
dc.titleEiro ieviešanas iespējamā ietekme uz Latvijas patērētāja uzvedību un cenu uztverien_US
dc.title.alternativeInfluence of Adaption to the Euro to Consumer Behaviour and Price Perception in Latviaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record