Show simple item record

dc.contributor.advisorPetrovskis, Antonsen_US
dc.contributor.authorĻaksa, Violetaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:35:55Z
dc.date.available2015-03-24T07:35:55Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.other41654en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/19492
dc.description.abstractUzņēmējdarbības joma cieši ir saistīta ar darbībām starpkultūru kontekstā. Bakalaura darba mērķis ir analizēt uzņēmējdarbības saistību ar nacionālo kultūru un no tās izrietošo uzņēmējdarbības orientāciju, novērtēt attieksmi pret uzņēmējdarbību Latvijas un Krievijas studentu vidū. Bakalaura darba analīzē tiek izmantots tradicionālais uzņēmējdarbības orientācijas modelis un Gērta Hofstedes kultūras dimensijas. Darba gaitā tiek izpētīta Latvijā un Krievijā pastāvošā kultūra un tās iezīmes. Pētījumā izstrādātās aptaujas analīze, balstoties uz uzņēmējdarbības orientācijas modeli, ļauj saskatīt sakarības starp Latvijas un Krievijas studentu attieksmi pret uzņēmējdarbību un valstīs pastāvošajām nacionālajām kultūrām. Darbs sastāv no 62 lappusēm, 20 tabulām, 6 attēliem, 38 izmantotās literatūras avotiem, darbam ir 2 pielikumi. Atslēgvārdi: uzņēmējdarbības orientācija, nacionālā kultūra, Latvija, Krievija, attieksmeen_US
dc.description.abstractEntrepreneurship is closely related to the activities in cross-cultural context. The objective of bachelor’s thesis is to analyze the entrepreneurship link with the national culture and entrepreneurial orientation what comes from it, and to assess the attitude towards entrepreneurship among Latvian and Russian students. Bachelor’s thesis analysis was done using the traditional entrepreneurial orientation model and Geert Hofstede's cultural dimensions. Cultures of Latvia and Russia and its features were explored. The analysis of the survey what was developed in this bachelor’s thesis, based on the entrepreneurial orientation model, allow seeing the link between Latvian and Russian students' attitudes towards entrepreneurship and national cultures of countries where students are living. The bachelor thesis contains 60 pages, it includes 20 tables, 6 figures, 38 literature resources, 2 appendixes are attached. Keywords: entrepreneurial orientation, national culture, Latvia, Russia,en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVadībzinātneen_US
dc.titleAttieksme pret uzņēmējdarbību Latvijas un Krievijas piemers.en_US
dc.title.alternativeAttitude towards the entrepreneurship based on the example of Latvia and Russia.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record