Salīdzinājuma konstrukcijas angļu valodā
Author
Simanoviča, Nadežda
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Apse, Linda
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Īpašības vārds vai apstākļa vārds pārākajā vai vispārākajā pakāpē pats par sevi nevar veidot salīdzinājumus, tādējādi pakāpes teikumi vai frāzes tiek izmantoti kā īpašības vārdu un apstākļa vārdu papildinājumi, tādā veidā veidojot salīdzinājuma konstrukciju. Šīs bakalaura darbs pēta salīdzinājuma konstrukciju veidus, kā arī to sintaktiskās īpašības. Autors izpētīja divus krājumus, lai izvērtētu as...as un so...as salīdzinājuma konstrukciju pielietojumu. Tika izpētītas salīdzinājuma konstrukciju semantiskas nozīmes, sastopamības biežums, kā arī vispārējs salīdzinājuma konstrukciju efekts. Pētījuma rezultāti parāda, ka salīdzinājuma konstrukcija as...as tiek lietota biežāk nekā salīdzinājuma konstrukcija so...as. Turklāt šīs divas konstrukcijas ne vienmēr izsaka salīdzinājumu. Tas ir atkarīgs no vārdu šķiras, kura tiek lietota vienā vai otrā konstrukcijā. Tika atklāts, ka, ja konstrukcijai so...as seko to-infinitīvs (nenoteiksme), so tiek lietots kā īpašības vārda vai apstākļa vārda pastiprinātājs ar nozīmi „ļoti”, un frāze, kas seko konstrukcijai, ir nolūka palīgteikums, tā kā tas tiek ievadīts ar as to, kas nozīmē „lai”. Kopumā salīdzinājuma konstrukcijai ir efektīva komunikatīva nozīme, lai izceltu līdzību vai arī izteiktu atšķirību. An adjective or adverb in the comparative or superlative degree cannot make a comparison on its own; thus adjectives and adverbs take clauses or phrases of degree as their complements, creating comparative constructions. The present bachelor paper investigates the types of comparative constructions and their syntactic properties. To explain how as...as and so...as constructions function in English theoretical aspects of the constructions have been analysed and for empirical data two corpora have been investigated. Accordingly, the comparative constructions have been studied in terms of semantic meaning, frequency of occurrence and overall effect produced by the comparative constructions. The results show that as...as construction is more frequently used than so...as construction. Besides, these two constructions are not always comparative as it depends on the part of speech with which it is used. It has been found that when the construction so...as is followed by to-infinitive, so is used as an intensifier meaning “very”, and the following phrase is a clause of purpose, since it is introduced by as to meaning “in order to”, “in order that”, “so that”. Comparative construction is an effective communicative strategy implemented in different discourses, i.e., academic, newspaper, magazine, fiction, either to stress similarities or to express differences.