Show simple item record

dc.contributor.advisorKalnbērziņa, Vitaen_US
dc.contributor.authorMihailova, Aļonaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:37:46Z
dc.date.available2015-03-24T07:37:46Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other16003en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20043
dc.description.abstractBakalaura darbs „Klausīšanās mācīšana vidusskolā” uzsver vidusskolas skolēnu klausīšanās prasmes attīstību. Darbs ne tikai sniedz ieskaitu klausīšanās attīstības teorijas principos, bet iekļauj praktiskas vingrinājumus, padomus skolēnu klausīšanās prasmes uzlabošanai. Bakalaura darbs ir palīgs skolotājiem, ja ietver dažādas metodes, klausīšanas uzdevumu aprakstus, kurus skolotāji var pieteikt stundās klausīšanās prasmes attīstīšanai. Bakalaura darbā ir aprakstīti dažādi metodiskie aspekti, kas saistīti ar klausīšanās mācīšanas tēmu. Darba autore izskaidro klausīšanās procesa nozīmi, izklāsta problēmas, kas ir saistītas ar klausīšanās mācīšanu klasē. Autore pievērš uzmanību pasniedzēja lomai klausīšanās un mācīšanas procesā. Darbs sastāv no ievada, teorētiskās daļas, praktiskās daļas, secinājumiem, literatūras saraksta un pielikuma. Pirmā daļa tiek veltīta klausīšanās kā svarīgas mācību procesa sastāvdaļas veidiem, tajā autore nosauc klausīšanās veidus, pamato to izmantojumu reālajā dzīvē, izmantojot dažādas sadzīviskas situācijas. Otra daļa stāsta par klausīšanās prasmju attīstības procesā esošajām problēmām. Darbā ietilpst diskusija par klausīšanās prasmju uztveres procesu, rezultatīvu klausīšanos un skolotāja darbību. Trešajā daļā ir bakalaura darba praktiskā daļa. Tajā ietilpst stundu plāni, kurus veidojusi darba autore, lai praktiski apliecinātu sava bakalaura darba mērķi. Šajā daļā ietilpst arī stundu apraksts un autores secinājumi. Šī darba rezultātā tika izskaidrota klausīšanās mācīšanas procesa jēdziens, attīstījās skolēnu klausīšanās spējas un prasmes, uzlabojās skolēnu savstarpējā komunikācija angļu valodā, jo praktiskajos vingrinājumos skolēni diskutē par dažādām situācijām, problēmām, dalās iespaidos, apmainās viedokļiem, zināšanām. Uzlabojas vārdu krājums, jo skolēni klausīties jauno informāciju, atcerējās jaunos vārdus. Uzlabojās skolēnu rakstītprasmi, jo skolēni klausoties pierakstīja savas atbildes. Klausīšanās ir veids , kā skolēni iegūst pozitīvas emocijas un attīsta savu individualitāti. Atslēgas vārdi: klausīšanās mācīšana, rezultatīva klausīšanās, stundas uz klausīšanās bāzes.en_US
dc.description.abstractThe bachelor thesis “Teaching Listening at Secondary Level” focuses on secondary school students‟ listening skills development. It tells about not only theoretical principles of teaching listening but also about aspects of it and gives practical recommendations how to improve students‟ listening abilities. The bachelor thesis contains a lot of advice to the teacher; it includes methods and listening tasks which teachers can use in English lessons to achieve development of listening skills in studying the language. Many methodological aspects connected with it are described. The author defines listening, speaks about problems connected with teaching listening in a classroom. The author points out the importance of the teacher in the process, describes learners‟ preparing necessity. The bachelor thesis is composed of an introduction, a theoretical part, a practical part, conclusions, theses, a list of references and appendices. The first chapter is dedicated to the importance of listening, the author defines types of listening skills, speaks about real-life listening and features of real-life activities. The second chapter has emphasis on potential problems in learning to listen to English. It also contains a discussion about listening comprehension, successful listening and teaching procedure. The third chapter is a practical part of the bachelor thesis. It includes lesson plans based on suitable listening tasks chosen by the author in order to prove the goal of the bachelor thesis in practice and it also contains the description of the tasks, author‟s observations and conclusions. In the result, with clear understanding of the process of teaching listening and further applying it in practice , the teacher not only can improve students‟ listening skills, but also can provide communication development as students discuss different situations and problems connected with it, they share impressions experience, interests, views, feeling and their knowledge, they enlarge their vocabulary as they listen to the new words and remember them, they improve their writing skills as they are supposed to write after the listening. Moreover listening is a source, which arouses positive emotions, cultivates feelings, and develops students‟ personality. Key words: teaching listening, successful listening, a case study, listening-based lessons.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFiloloģijaen_US
dc.titleKlausīšanās mācīšana vidusskolāen_US
dc.title.alternativeTeaching Listening at Secondary Levelen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record