Stila apzīmējumi angļu valodas skaidrojošās mācību vārdnīcās
Author
Bogdanoviča, Alīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Dorošenko, Jeļena
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Dotais darbs parāda stila apzīmējumu analīzi angļu valodas skaidrojošās mācību vārdnīcās. Stila apzīmējumi ievērojami atšķiras starp angļu valodas skaidrojošām vārdnīcām un šāda stila apzīmējumu atšķirība rada neskaidrību starp šo vārdnīcu lietotājiem. Šī darba mērķis ir analizēt stila apzīmējumus piecās britu un amerikāņu angļu valodas skaidrojošās mācību vārdnīcās un uzzināt vai šo vārdnīcu pieejas stila apzīmējumiem un to lietojumam atšķiras. Lai sasniegtu šo mērķi tika izvēlētas un analizētas 300 leksiskas vienības katrā no izvēlētajām vārdnīcām. Šo leksisko vienību analīze parāda, ka vārdnīcu pieejas stila jēdzienam ir diezgan līdzīgas, bet stila apzīmējumi un to lietojums ievērojami atšķiras. No šajā darbā veiktās analīzes var secināt, ka stila apzīmējumu lietojums ir samērā subjektīvs. The current paper deals with the register labels in monolingual learner’s dictionaries. Register labels significantly differ across the monolingual learner’s dictionaries and this non-unification of register labels causes confusion between users of these dictionaries. The purpose of this paper is to analyze register labels in five British and American monolingual learner’s dictionaries and to find out if their approaches to register labelling differ. In order to achieve the purpose 300 lexical items in each of the chosen dictionaries were chosen and analyzed. The analysis of these lexical items shows that the dictionary approaches to the concept of register are very similar, but register labels and their application differs significantly. It can be concluded from the analysis in this paper, that the application of register labels is quite subjective.