Show simple item record

dc.contributor.advisorCiematniece, Līgaen_US
dc.contributor.authorTrezūna, Lindaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:37:48Z
dc.date.available2015-03-24T07:37:48Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other19887en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20061
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir „Okazionālismu izmantošana reklāmu tekstos”. Darba mērķis ir atspoguļot okazionālismu lietojumu reklāmu tekstos, parādīt, ar kādu stilistisku mērķi tiek lietoti okazionāli vārdi un kādi ir biežāk sastopamie vārddarināšanas modeļi okazionālu vārdu darināšanā. Bakalaura darbā izmantotais valodas materiāls lielākoties ir ekscerpēts no 2010. un 2011. gada reklāmu tekstiem, kas publicēti interneta vietnēs, televīzijā un publicistikā. Darbs sastāv no 5 daļām. Pirmajā nodaļā teorētiski apskatīti okazionālismi un to klasifikācija. Otrajā nodaļā aprakstītas reklāmas valodas tendences un okazionālismu vieta tajā. Trešajā nodaļā veikta piemēru analīze pēc stilistiskām un vārddarināšanas funkcijām. Ceturtajā nodaļā aprakstīti jaunvārdi latviešu valodā, piedāvātas dažādas definīcijas un vārdu darināšanas tendences. Piektajā nodaļā aprakstīti ekscerpētie gadījumi, kad nav skaidrs, vai vārds ir apzināti darināts okazionālisms vai drukas kļūda. Atslēgas vārdi: okazionālisms, jaunvārds, potenciālisms, reklāma.en_US
dc.description.abstractThe topic of the bachelor`s thesis is “The Use of Occasional Words in Advertisements”. The aim of the bachelor`s thesis is to show the use of occasional words in the texts of advertisements, what type of stylistic effect is used in occasional word use and what is the most frequent used derivation models of occasional words. Most of the examples that are used in the bachelor`s thesis are excerpted from texts of year 2010 and 2011, that are published in internet websites, television and journals. The bachelor`s thesis consists of five chapters. In the first chapter there are shown classification of occasional words and theoretical information about them. In the second chapter of the bachelor`s thesis there are described the tendencies of the language of advertisements and occasional words in them. In the third chapter of the bachelor`s thesis excerpted examples are analysed by their stylistic and derivative functions. In the fourth chapter there are described neologisms in the Latvian language, offered various definitions and analysed tendencies of derivation. In the fifth chapter of the bachelor`s thesis there are analyzed excerpted examples when it is not sure if the occasional word is made by purpose or it is a typing error. Key words: occasional word, neologism, potential neologism, advertisement.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFiloloģijaen_US
dc.titleOkazionālismu izmantošana reklāmu tekstosen_US
dc.title.alternativeThe Use of Occasional Words in Advertisementsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record