Vidusskolēnu vārdu krājuma pilnveide
Author
Lūse, Vizma
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Karapetjana, Indra
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs veltīts vārdu krājuma mācīšanas un mācīšanās stratēģiju pētīšanai un vidusskolēnu vārdu krājuma pilnveidei. Tajā aprakstīta vārdu krājuma mācīšanas un mācīšanās kā nozīmīgas sastāvdaļas angļu valodas apguvē teorētiskais pamatojums.
Autora izvirzītais pētījuma mērķis- pierādīt, ka atbilstoši skolotāja uzdoti uzdevumi un individuālas vārdu krājuma mācīšanās stratēģijas, kuras izmanto skolēni, uzlabo skolēnu vārdu krājuma apguvi.
Tika veikts atsevišķa gadījuma pētījums. Aptaujas anketas par skolēnu vārdu krājuma apguves stratēģijām tika veidotas, aptaujas veiktas un iegūtie dati analizēti,kā arī veikta unarakstīta pētījuma empīriskā daļa.
Mērķtiecīgi uzdevumi, kas vērsti uz skolēnu pārliecību par individuālo vārdu krājuma paplašināšanas stratēģiju izmantošanu, paplašina viņu vārdu krājumu. Vajadzētu pielietot gan tiešās, gan netiešās vārdu krājuma paplašināšanas stratēģijas. Atslēgvārdi: vārdu krājums, stratēģijas, mācīšana, mācīšanās, apguve. The diploma paper is devoted to studying strategies of teaching and learning vocabulary and expanding secondary school learners’ vocabulary. There is described theoretical background of teaching and learning vocabulary as one significant part in English acquisition.
The aim of the research set by the author – to prove that relevant tasks set by the teacher and individual vocabulary learning strategies used by learners facilitate their vocabulary acquisition.
A case study has been carried out. The questionnaires about learners’ vocabulary acquisition strategies have designed, administered, and the data obtained analyzed, and empirical part of the research has been developed and described.
Purposeful tasks aimed at raising the awareness of using learners’ individual vocabulary learning strategies expand their vocabulary. Both intentional and incidental vocabulary learning strategies should be used.
Key words: vocabulary, strategies, teaching, learning, acquisition.