Interaktīvās kompetences izveide ar tviteri
Author
Misa, Aira
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Cigankova, Nataļja
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā maģistra darbā pētīta iespēja, kā rakstiski attīstīt interaktīvo kompetenci angļu valodā ar Tviteri. Tviteris ir jauns tiešsaistes rīks, kas piedāvā saziņu, izmantojot ziņojumapmaiņu. Dalībnieki pārmaiņus raksta un saņem ziņojumus. Pētījuma metode ietver korpusa lingvistiku kā kvantitatīvā pētījuma metodi un interaktīvo analīzi kā kvalitatīvā pētījuma metodi. Kvantitatīvā pētījuma rezultāti liecina, ka septiņdesmit seši procenti lietotāju izmanto pamata vārdu krājumu ar plašu amplitūdu. Kvalitatīvā pētījuma rezultāti liecina, ka lielākā daļa ziņojumu ir neformāli, sarunvalodā, ar saīsinātām formām un emociju ikonām; ceturtā daļa ir skaidri izteiktā žargonā, neievērojot gramatikas likumus; maz pierādījumu iegūts par kļūdu labojumiem Tvitera ziņojumos.
Atslēgas vārdi: interaktīvā analīze, interaktīvā kompetence, korpusa lingvistika, pamata vārdu krājums, slengs, Tviteris. The MA Thesis investigates the perspective of developing written interactional competence with Twitter in English. Twitter is a new online tool that offers interaction through messaging. The participants act as producers and receivers of messages by taking turns. The research method comprises corpus linguistics as the quantitative research method and interactional analysis as the qualitative research method. The results of the quantitative research reveal that seventy-six percent of the users possess a common vocabulary of a broad range. The results of the qualitative research show that the bulk of messages are informal, colloquial, with contracted forms and emotional icons; one-fourth contains evident slang language with disrespect to grammar rules; little evidence has been obtained for error correction in the messages of Twitter.
Key words: common vocabulary, corpus linguistics, interactional analysis, interactional competence, slang, Twitter.