Bērnu - galveno varoņu salīdzinājums Čārlza Dikensa romānos
Author
Folkmane, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Leine, Antra
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs veltīts bērnu – galveno varoņu salīdzinājumam Čārlza Dikensa romānos. Pētījumā salīdzināta varoņu līdzība ar Dikensu, apskatīta viņu sociālā situācija un varoņu rakstura avots. Darbā analizēti materiāli par bērnu attīstību, lomu literatūrā un sabiedrībā, un pētīta Dikensa dzīve. Vēsturiskais fons ļāvis trīs romānu kvalitatīvu analīzi. Rezultāti parāda, ka galvenie varoņi „Oliverā Tvistā”, „Deividā Koperfīldā” un „Lielajās cerībās” ir līdzīgi. Viņi ir labsirdīgi, vēlas mācīties un viņiem nav atbildīgu aizbildņu. Galvenā atšķirība ir tāda, ka Tvista raksturs romāna laikā nemainās, bet Koperfīlda un it sevišķi Piripa raksturs attīstās. Līdzības norāda uz Dikensa viedokli par bērniem, kurš ir nemainīgs Dikensa bērnības pārdzīvojumu dēļ un tāpēc, ka Viktoriānisma laikmetā bērnu situācija krasi nemainījās. Atšķirības parāda Dikensa rakstītprasmes attīstību, kā arī to, ka autors apzinājās dažādas teorijas par bērnu attīstību. This Bachelor Paper is devoted to the comparison of child protagonists in Charles Dickens’ novels. The aim is to compare three child protagonists in Dickens’ novels, created during three periods in his life, in terms of social issues, ‘nature vs nurture’ theory and resemblance to Dickens’ life. This is done with a summative analysis of the theoretical materials, which allows a qualitative analysis of the novels. The examination of 'Oliver Twist', 'David Copperfield' and 'Great Expectations' shows that the protagonists have more similarities than differences. They are good-natured, eager to learn, and lack strong parental figures. The difference is that while Twist is a flat character, Copperfield has an ability to change, and Pirrip is easily influenced by surroundings. The similarities signify that Dickens’ opinions about to children were stable. The differences demonstrate the growth in Dickens’ writing ability and his awareness about the debate on the theories on child development.