• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Īpašības vārdu un teikuma beigu pieturzīmju lietojums avīžu rakstu ievadu korpusā

Thumbnail
Открыть
306-39478-Zeltkalne_Anita_az09163.pdf (934.8Kb)
Автор
Zeltkalne, Anita
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Vinčela, Zigrīda
Дата
2013
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Ziņu rakstu mērķis ir informēt, taču aprakstu saturs ir izklaidējošs. Šīs komunikatīvā mērķa atšķirības nosaka reģistra variāciju laikrakstu žanrā. Šī darba mērķis ir izpētīt īpašības vārdu un teikuma beigu pieturzīmju variāciju divu reģistru ievadtekstos. Lai sasniegtu šo mērķi, tika aplūkoti atbilstoši teorētiskie materiāli, izveidots kurpuss no avīžu ievadtekstiem un tika veikta kvantitatīvā un diskursa analīze, lai izpētītu īpašības vārdu teikuma gala pieturzīmju lietojumu ziņu rakstu un aprakstu ievados. Rezultātā tika atklāts, ka aprakstu ievados īpašības vārdu dažādība, biežums un emocionalitāte ir izteiktāka. Turklāt, šie ievadi ietver jautājumu un izsaukumu zīmes, kamēr ziņu rakstu ievados ir izmantoti tikai apgalvojumi. Līdz ar to, rakstu komunikatīvais mērķis nosaka īpašības vārdu un teikuma beigu pieturzīmju lietojumu.
 
Hard news articles are written to inform, whereas the soft news are written to entertain. These communicative purpose differences determine the register variation within the newspaper genre. The goal of the paper is to explore the variation of adjectives and end-marks across leads of two registers. To reach the goal, theories were reviewed, a corpus of leads was compiled, and then the frequency and discourse analysis were applied to investigate the use of the adjectives and end-marks across lead types. As a result, it was revealed that the variety, frequency and emotionality of the adjectives in the soft news leads is more prominent. Moreover, these leads contain questions and exclamations while in the hard leads only statements are present. Thus, the communicative purpose of the articles determines the use of adjectives and end-marks.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20250
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6775]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV