Show simple item record

dc.contributor.advisorKarpinska, Lauraen_US
dc.contributor.authorRitenberga, Anceen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:38:13Z
dc.date.available2015-03-24T07:38:13Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.other42125en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20264
dc.description.abstractBakalaura darbā tiek pētīta vārddarināšana un tās lietojums reklāmā. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt vārddarināšanas paņēmienus drukātajās reklāmās un fiksēt vispārējas vārddarināšanas iezīmes izvēlētajās reklāmās. Korpuss sastāv no 63 drukātām reklāmām, kuras ir izvēlētas no sieviešu modes un dzīves stila žurnāliem. Pētījuma procesā tiek izmantota gan kvantitatīvā, gan kvalitatīvā pētījuma metode. Kvantitatīvā metode tika izmantota, lai noteiktu kuri no vārddarināšanas paņēmieniem visbiežāk tiek izmantoti drukātajās reklāmās. Kvalitatīvā pētījuma metode ir piemērota, lai veiktu noteikto vārddarināšanas paņēmienu analīzi izvēlētajās reklāmās. Galvenie rezultāti parāda to, ka visbiežāk izmantotie vārddarināšanas paņēmieni drukātajās reklāmās ir afiksācija, salikteņu darināšana un saīsināšana, daudz mazāk parādās konversija un teleskopēšana. Atslēgas vārdi: reklāma, drukātās reklāmas, vārddarināšanas paņēmieni.en_US
dc.description.abstractThe Bachelor thesis deals with the investigation of word formation patterns and their usage in print advertisements. The goal of the Bachelor thesis is to study word-formation patterns employed in print advertisements and to trace the general characteristics of word formation in the selected advertisements. The corpus consists of 63 print advertisements from women’s magazines dealing with fashion and lifestyle. Both, qualitative and quantitative methods were applied in the research process. The quantitative method was used for the purpose of determining which of the word formation patterns are used most frequently in the selected print advertisements. The qualitative research method is applied to perform the analysis of the detected word-formation patterns in the selected advertisements. The main findings show that the most frequently employed word-formation patterns in the print advertisements are affixation, compounding and shortening, less frequently appears conversion and blending. Key words: advertising, print advertisements, word formation patterns.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectValodniecībaen_US
dc.titleVārddarināšanas paņēmieni reklāmāsen_US
dc.title.alternativeWord-Formation Patterns in Advertisementsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record