Idiomu mācīšana ar laikrakstu virsrakstiem
Author
Pavāre, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Baiža, Ilze
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Idiomas sastāda svarīgu vārdu krājuma daļu, kas nepieciešama svešvalodu apguvējiem, lai spētu izprast pārnesto nozīmi, kas sastopama apgūstamajā valodā. Tādēļ zinātniskā darba mērķis ir izpētīt to, vai ir efektīvi mācīt idiomas ar laikrakstu virsrakstiem. Darbā aplūkotie avoti ir snieguši teorētisko izpratni par idiomām, galvenajām iezīmēm vārdu krājuma mācīšanā, un par laikrakstu izmantošanu valodas apguves nodarbībās. Darbā izmantotā pētījuma metode ir eksperiments. Pirms un pēc eksperimenta testu rezultāti liecina, ka pēc minētās mācīšanas pieejas izmantošanas eksperimenta dalībnieku spējas strādāt ar idiomām ir uzlabojušās. Tādējādi eksperimentā gūtie rezultāti liecina, ka pēc idiomu mācīšanas ar laikrakstu virsrakstiem vidusskolas skolēni ir guvuši spēju uztvert un atpazīt idiomas.
Atslēgvārdi: idiomas, vārdu krājuma mācīšana, laikrakstu virsraksti, uztveres un atpazīšanas spējas. Idioms form a significant part of vocabulary and are necessary for language learners to understand the figurativeness of language. The present thesis aims to investigate the effectiveness of idiom teaching with newspaper headlines. The analysis of secondary sources provides theoretical background concerning the nature of idioms, main principles of vocabulary teaching, and use of newspapers in language classrooms. The empirical research method employed was experiment. The results of pre- and post-treatment tests showed that after applying the teaching approach the participants improved their possibility to work with idioms. Thus, the experiment proves that secondary school learners after they have been taught idioms with newspaper headline, have gained receptive knowledge of idioms.
Key words: idiom, vocabulary teaching, newspaper headlines, receptive knowledge.