Mentoringa iespējas pieredzes nodošanā no māsas ekspertes jaunajai māsai
Автор
Bitere, Solvita
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
Advisor
Priede-Kalniņa, Zaiga Guntra
Дата
2008Metadata
Показать полную информациюАннотации
Paaugstinoties izglītības un dzīves līmenim, aug prasības pēc kvalitatīviem pakalpojumiem medicīnā. Attīstoties medicīnas tehnoloģijām, rodas nepieciešamība pēc labi apmācīta un kompetenta personāla. Klients vēlas saņemt pakalpojumu ātri un kvalitatīvi, tāpēc jaunās māsas apmācības un adaptācijas periods maksimāli jāsaīsina. Līdz ar to rodas nepieciešamība pēc labi apmācīta un kompetenta cilvēka – mentora, kurš organizētu, uzraudzītu un vadītu šo apmācības procesu un būtu kompetents, informēts, zinošs padomdevējs.
Tāpēc mana pētniecības darba tēma - “Mentoringa iespējas pieredzes nodošanā no māsas ekspertes jaunajai māsai”.
Darbs sastāv no ievada, divām daļām, secinājumiem un pielikumiem.
Darbā apskatītas mentoringa iespējas jauno māsu adaptācijas un apmācības periodā.
Darba mērķis noskaidrot mentoringa un mentora, kā darbaudzinātāja, lomu un iespējas jauno māsu apmācības procesā.
Pirmajā darba daļā aprakstīta jauno māsu adaptācija, mentoringa un adaptācijas pieredze ārvalstīs un māsas darba specifika.
Otrajā daļā analizēti aptaujas anketās iegūtie dati.
Izstrādājot pētniecības darbu, izvirzīju sekojošu hipotēzi – mentora līdzdalība pieredzes pārņemšanā no māsas ekspertes jaunajai māsai ir efektīva iespēja uzlabot un pilnveidot jauno māsu tālākizglītības procesu.
Darba gaitā hipotēze apstiprinājās un aptaujas rezultāti liecina, ka ir nepieciešams zinošs un kompetents darbinieks, kuram nozīme pieredzes nodošanā jaunajai māsai ir darbaudzinātājam, jeb mentoram. Because of growing level education and standards of living there is raising demand for qualitative medical services. As medical technologies develop there is demand for highly trained and ultimately competent personel. Customer want to receive service quickly and qualitatively, therefore period of training and adaptation of new nurse should be reduced to the utmost. As result - necessity of person competent, informed advisor - mentor, who organize, control and manage training process.
That is why my research works theme is "Mentoring possibilities in experience hand over from expert to new nurses". Work consists of introduction, two parts, conclusion and annexes. Work reviews mentoring possibilities during training and adaptation period of new nurses. Main aim of my work is to ascertain mentors and mentoring role and potential as trainer in instruction process of new nurses. The first part of the work describes adaptation of the new nurses, mentoring and adaptation experience in other countries as well as particularities of nursing. The research and analysis of survey data is presented in the second part of work. During research work I bring forward hypothesis - participation of the mentor in to the acquisition of the experience from expert to new nurse is effective way to improve and develop further education process of new nurses.
Hypothesis was approved and survey data give proof, that here is necessity for knowledgeable and competent employee - mentor to ensure experience transition from expert to new nurse.