• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vīrieša - uzvarētāja tēla konstrukcija režisora Dzintara Dreiberga dokumentālajā filmā "Padoties aizliegts"

Thumbnail
View/Open
309-15066-Dzene_Klinta_kd07012.pdf (687.9Kb)
Author
Dzene, Klinta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Proskurova- Timofejeva, Olga
Date
2010
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba „Vīrieša-uzvarētāja tēla konstrukcija režisora Dzintara Dreiberga dokumentālajā filmā „Padoties aizliegts”” galvenais mērķis ir noskaidrot, kādi elementi tiek lietoti, lai konstruētu vīrieša-uzvarētāja tēlu. Teorētiskajā darba tiek aplūkoti jautājumi par dzimtes jēdzienu, vīrietību, stereotipiem, mediju konstruētu realitāti un dzimtes stereotipiem mediju vidē. Pētniecības modelis sastāv no trim kvalitatīvajām metodēm – kvalitatīvās kontentanalīzes, rāmējuma analīzes un semiotiskās analīzes. Pētījumā apstiprinās darbā izvirzītā hipotēze, ka vīrieša-uzvarētāja tēls balstīts tradicionālos dzimtes stereotipos, kas atbalsta vīrieša dzimti kā dominējošo gan publiskā, gan privātā dzīves telpā. Pētījums atklāj, ka filmas tekstā izmantotās vīrietim-uzvarētājam pieņemamas sociālās prakses, kas lielākoties balstītas pozitīvas vīrišķības stereotipos. Atslēgas vārdi: vīrietis-uzvarētājs, vīrišķība, dzimte, stereotipi, mediju konstruēta realitāte, kvalitatīvā kontentanalīze
 
Main research purpose of bachelor thesis „Winner-man’s image construction in director’s Dzintars Dreibergs documentary film „What Makes Man”” is to find out what elements are used to construct a winner-man’s image. The theoretical part of this work examines the concepts of gender, masculinity, media constructed reality and gender stereotyping within the media environment. Research design is made of three qualitative research methods – qualitative contentanalysis, framing theory analysis and semiotical analysis. Methodological examination approves the proposed hypothesis - the “winner-man” image has its roots in traditional gender stereotypes which present masculinity as the dominant gender in both public and private living-spaces. The results also show that socially acceptable “winner-man” practice lies primarily in positive traditional masculinity stereotypes. Key words: winner-man, masculinity, gender, stereotypes, media constructed reality, qualitative contentanalysis
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20508
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV