Latvijas jauniešu atbilstība Google paaudzes īpašībām
Author
Dzerkale, Katrīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Mūze, Baiba
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Šī bakalaura darba ietvaros tiks izpētīta Latvijas jauniešu atbilstība Googles paaudzes raksturojošajām īpašībām. Mērķis ir noskaidrot, vai dažādi vēsturiskie un ekonomiskie faktori ir ietekmējuši Latvijas sabiedrības veidošanos jaunās paaudzes attīstības ziņā.
Bakalaura darbā raksturota gan jaunieši kā lietotāja grupa, gan Google paaudze kā sabiedrību ietekmējoša sabiedrības daļa. Empīriskajā daļā tiks veikts pētījums par to, vai Latvijas jaunieši atbilst izvirzītajiem kritērijiem un var tikt raksturoti kā Google paaudze. Tā par empīriskajā daļā tiks noskaidroti šīs atbilstības vai neatbilstības ietekmējošie faktori. Dati secinājumu izdarīšanai tiks iegūti ar kvalitatīvajām un kvantitatīvajām datu iegūšanas metodēm, šos datus iegūstot dažādās Rīgas skolās. Noslēgumā, pēc hipotēzes apstiprināšanas vai noliegšanas, tiks izdarīti secinājumi par šo tēmu, un izvirzīti diskusijas jautājumi. Darbā par vidusmēra teoriju izmantota sociāli kognitīvā teorija. Pētāmā hipotēze tika daļēji apstiprināta.
ir ietekmējuši Latvijas sabiedrības veidošanos jaunās paaudzes attīstības ziņā.
Bakalaura darbā raksturota gan jaunieši kā lietotāja grupa, gan Google paaudze kā sabiedrību
ietekmējoša sabiedrības daļa. Empīriskajā daļā tiks veikts pētījums par to, vai Latvijas
jaunieši atbilst izvirzītajiem kritērijiem un var tikt raksturoti kā Google paaudze. Tā par
empīriskajā daļā tiks noskaidroti šīs atbilstības vai neatbilstības ietekmējošie faktori. Dati
secinājumu izdarīšanai tiks iegūti ar kvalitatīvajām un kvantitatīvajām datu iegūšanas
metodēm, šos datus iegūstot dažādās Rīgas skolās. Noslēgumā, pēc hipotēzes apstiprināšanas
vai noliegšanas, tiks izdarīti secinājumi par šo tēmu, un izvirzīti diskusijas jautājumi. Darbā
par vidusmēra teoriju izmantota sociāli kognitīvā teorija. Pētāmā hipotēze tika daļēji
apstiprināta. The aim of this research is to determine, whenever the youngsters in Latvia can be described
as a Google generation. In this paper, the author will find out the main reasons to this
relevance or irrelevance and how it will affect the society.
In the paper is included description of Google generation. The research part will be dedicated
to discover, if the group of respondents can be considered to be a part of Google generation
and, what the main reasons for the relevance or irrelevance are. Data to make conclusions will
be gathered with questionnaires and interviews. In conclusion, after the confirmation or denial
of the hypothesis, author will make a conclusion about the main reasons of the results. The
hypothesis was partially confirmed.